Egyre több brit hagyja el a hagyományos bankokat

Egy felmérés szerint az Egyesült Királyság lakosságának 12 százaléka elsőszámú bankjaként tekint az általa használt neobankra. Az olyan nevek, mint a Monzo, a Starling Bank és a Zopa, egyre több sikert könyvelhetnek el az utóbbi időben. Az emberek legfőbb banki szolgáltatójává válás ezek közül az egyik legjelentősebb lehet.

A digitális bankok népszerűsége az elmúlt években ugrásszerűen megnőtt. Egy nemrégiben készült felmérés szerint rendre nem sikerül az ügyfeleik első számú bankjává válniuk, azonban már egy jelentős bázist kiépítettek. A brit banki ügyfelek 12 százaléka használ kizárólag mobilalkalmazáson elérhető bankot fő bankként. Ezzel egyidőben a 38 százalékuknak van csak számlája digitális banknál egy hagyományos, fiókhálózattal rendelkező bank mellett.

Mindez az Accenture egyik februári, 2400 brit felnőtt körében végzett felméréséből derült ki. A megkérdezettek közel egyharmada (32 százalék) még mindig inkább személyesen intézi banki ügyeit. Korcsoportok szerint elemezve a hagyományos banki szolgáltatásokat előnyben részesítők száma az idősebb generációk körében volt jelentősebb. Például az 55 évnél idősebbek 44 százaléka részesíti előnyben a személyes banki szolgáltatásokat, szemben a 18-34 évesek 19 százalékával.

Bár a 18-24 évesek több mint fele (53 százalék) használ neobankot, ötből hárman még mindig ódzkodnak a kizárólag digitális bankolástól. A két leggyakoribb indok a bankfiók felkeresése vagy a munkatársakkal való beszélgetés (35 százalék), valamint az adatbiztonsággal kapcsolatos aggályok (19 százalék).

Tom Merry, az Accenture banki stratégiáért felelős ügyvezető igazgatója szerint a bankok nehéz feladat előtt állnak. Egyrészt az ügyfelek egyre gyakrabban veszik igénybe a digitális banki szolgáltatásokat, és nagyra értékelik a mobilalkalmazásokon és a digitális csatornákon keresztül nyújtott fejlett digitális élményt. Ugyanakkor a lakosság jelentős része még mindig előnyben részesíti az emberi interakciót. A siker érdekében a nagybankoknak meg kell találniuk az egyensúlyt a nagyszerű digitális élmény és az emberi kapcsolatok adta előnyök között, amikor azok igazán számítanak.

(Forrás: AltFi)

(Címlapkép: Depositphotos)