Egyre népszerűbbek az alternatív fizetési módok

A PPRO legújabb tanulmánya szerint a fiatalok körében egyre népszerűbbek az alternatív fizetési módok (APM), mint például a Klarna megoldásai a hagyományos fizetési módszerekkel szemben.

A Millennium generáció (1980-1993 között születettek) 42% -a, a Z generáció (1994-2001 között születettek) 35%-a magabiztosan használja vagy korábban már használta ezeket a fizetési lehetőségeket az Egyesül Királyságban.

A készpénzes, hitel vagy debit kártyás fizetési módokon túl minden egyéb fizetési módszer alternatívnak tekinthető az Egyesült Királyságban. Világszerte azonban ezeket helyi fizetési módoknak tekintik, mivel lokálisan széles körben alkalmazzák őket. Több mint 450 helyi fizetési mód áll rendelkezésre, amelyek a globális e-kereskedelmi tranzakciók több mint 70%-át teszik ki.

A COVID korlátozásoknak köszönhetően az elmúlt hónapokban rohamosan növekedett az e-kereskedelem, melynek eredményeként az Egyesült Királyság fogyasztói is nyitottabbá váltak a digitális fizetési módszerekkel szemben. Jelenleg az Egyesült Királyság fogyasztóinak 89%-a magabiztos a PayPal, míg további 31%-uk az ApplePay és Google Pay használatában. Utóbbi kettő főleg a Z generáció körében elterjedt. A kutatás szerint ezen generáció 68%-a azt állítja, hogy használta már a mobil pénztárcás fizetést.

Az alternatív fizetési módok népszerűségéhez nagyban hozzájárult a közösségi média és az új fizetési rendszerek egyre szélesebb körű elfogadása. Emelett a brit populáció 81%-áról elmondható, hogy adataik és pénzük biztonságát tekintik fő szempontnak, amikor új fizetési mód kipróbálása mellett döntenek.

Forrás: Fintechf

Szabó Rebeka