Egy blockchain-alapú kereskedelmi platformnak merész tervei vannak az online vásárlás egyszerűsítésére, miközben komolyan jutalmazza a hűséget, valamint segíti a fogyasztókat abban is, hogy mikor érdemes értékesíteniük az otthonukban található használati tárgyakat.

A vásárlók mindig a legjobb ajánlatokat keresik. A blockchain-alapú kereskedelmi platform, az Eligma a mesterséges intelligencia (AI) által vezérelt rendszerrel segíti az embereket, hogy időt takarítsanak meg a tökéletes termékek megtalálása során. Ezzel egyidejűleg a vállalat eltökélt szándéka, hogy a cryptovaluták használatára ösztönözze a vásárlókat még akkor is, ha a választott online áruház azt még nem fogadja el. A megvásárolni kívánt áruk kifizetése az Eligmán keresztül történik, ami pedig támogatja ezt a fizetési formát.
Az Eligma technológiáját április közepétől Európa egyik legnagyobb bevásárlóközpontjában, a ljubljanai BTC városi komplexumban tesztelik majd, amit Bitcoin City-nek neveztek el.

Az Eligma platformja három pillérre támaszkodik: discovery, inventory és loyalty.

A discovery révén a vásárlók egy termékajánló motort használhatnak, amely az igényeiknek megfelelő információkat tárolja, mint pl. az ár/érték arány, a szállítási határidők és a szállítási költségek. Ezek alapján ajánl termékeket, valamint alternatívákat is kínál, ha a keresett termék éppen nem elérhető.

A többnyelvű chatbot végig vezet a vásárlási folyamaton, majd a fizetés végül egy egységes számlán keresztül történik, amely a különböző online áruházakból származó elemeket egy bevásárlókosárba helyezi. A vállalat azt reméli, hogy ez az intuitív rendszer megkönnyíti a vásárlók dolgát, hiszen így nem kell minden egyes weboldalon regisztrálniuk, ahonnan vásárolni szeretnének.

Az inventory a második pillér, amelynek célja, hogy a platformon keresztül a fogyasztók áttekintést kapjanak az otthonuk összes termékéről, azok jelenlegi és jövőbeli értékéről. Amikor valaki eldönti, hogy eladja bármely otthoni, már használt termékét, az Eligma rendszere automatikusan létrehozza és közzéteszi ezeknek a termékeknek a listáját, sőt csere ajánlatokat is kínál.

A harmadik és az utolsó pillér a loyalty, vagy hűség. Az Eligma egy univerzális hűségprogramot indít el, valamint bízik benne, hogy ösztönözni tudja a kereskedőket arra, hogy ők is innovatív hűségprogramokat hozzanak létre, miközben megszűntetik az inaktív programjaikat.

A technológia hamarosan egy kísérleti projekt részévé válik a Bitcoin Cityben, amely évente 21 millió ügyfelet vonz 450 üzletével és 70 éttermével. A tesztidőszak alatt már lehetőség van cryptovalutákkal is fizetni. Eligma abban bízik, hogy ez lesz a világ első crypto-bevásárlóközpontja. Dejan Roljic, az Eligma alapítója és vezérigazgatója elmondta: “Az Eligma a kreatív elmék és a legújabb technológia erőteljes szinergiája, ezért az Eligma csapata és a tanácsadóink mind izgatottak, hogy elindíthatják a projectet, mely során az Eligma kereskedelme is teljesen átalakulhat. ”

Forrás

Szilágyi Viktória