Az ételrendelős appok miatt stresszelhetnek az éttermek

[ad_1]



2020. 02. 06.



Tilla Fehér

Világszerte nagy üzlet az étel-házhozszállítás, ami viszont gyakran negatívan érinti az éttermek hagyományos bevételi modelljét is, mivel az emberek ritkán rendelnek a legmagasabb árréssel értékesített termékekből. – Ez az üzleti modellt érintő változás a munkapiaci folyamatokkal együtt nagy nyomást gyakorol kisvállalati ügyfeleink pénzügyi helyzetére – közölte a BankUnited CEO-ja, Rajinder Singh.

A ügyvezetője nyilatkozata alapján a vendéglátóipar az egyetlen olyan iparág, amely ennyire rosszul teljesít a BankUnited portfóliójában, más üzletek kifejezetten jól mennek – fotó: thespoon.tech

A BankUnited kisvállalati portfóliójában más piaci szegmenseknél – mint pl. a fitness – és egyéb franchise-ok – rosszabb helyzetben vannak az éttermek, utóbbiak egyre inkább eladósodnak – írja a pymnts.com az American Banker beszámolója alapján.

Ahogy egyre inkább tért hódítanak az olyan ételkiszállító társaságok, mint az Uber Eats vagy a DoorDash, egyre kevesebb fogyasztó látogat el az éttermekbe és rendel olyan tételeket, amelyek nagyobb profithoz juttatják az éttermeket, pl. italokat és desszerteket.

A BankUnited portfóliójában mintegy 360 USD éttermi kihelyezés van. Ezeknek a hiteleknek egy része a tavalyi év utolsó negyedévében kapott bizonytalan vagy kockázatos besorolást.

Az étel-házhozszállítás vendéglátóiparra, valamint annak cashflow-menedzsmentjére gyakorolt hatása tovább folytatódhat, ahogyan új szereplők jelennek meg a piacon, jóllehet egyes szereplők (mint a takeaway.com és a Just Eat) kilátásba került együttműködése pozitív hatású lehet.



[ad_2]

Source link