Az Arsenal segítségével hódítaná meg a brit piacot a Bitpanda

A Bitpanda kriptotőzsde belépett az Egyesült Királyság piacára, és egyből egy látványos lépéssel hívta fel magára a figyelmet: az Arsenal labdarúgóklub hivatalos kriptopartnerévé vált. A partnerség mögött nemcsak marketingcélok, hanem stratégiai megfontolások is húzódnak.

A Bitpanda egy európai kriptoóriás, az első osztrák unikornis. Több mint 7 millió felhasználóval rendelkezik az Európa Unióban és most az Egyesült Királyság piacára is belép. A platform több mint 600 kriptoeszközt kínál – a legismertebbektől a feltörekvő altcoinokig, tokenekig és indexekig. A hivatalos brit indulásra azt követően kerülhetett sor, hogy a cég februárban megkapta a brit pénzügyi felügyelet (FCA) jóváhagyását.

A belépés nemcsak a lakossági ügyfeleket, hanem intézményi partnereket is céloz. A Bitpanda Technology Solutions révén a cég infrastruktúrát kínál más pénzügyi szereplőknek, köztük olyan nevekkel dolgozik együtt, mint a Deutsche Bank, a Société Générale vagy az LBBW. Miután az egyre erősödő brit neobankok mind kínálnak kriptovaluta-kereskedést, nem lenne meglepő, ha brit nagybankok is csatlakoznának a sorhoz a Bitpanda segítségével.

Sportmarketing, a Bitpanda módra

Nem szokatlan a Bitpandától, hogy sportklubokkal és ligákkal működik együtt. A korábbi években már kapcsolatba lépett az FC Bayern Münchennel, a PSG-vel, az AC Milannal, sőt még az NFL-lel is. A mostani lépés mégis új szintet képvisel.

A Bitpanda számára az Arsenal ideális partner. Világszerte az egyik legismertebb labdarúgó klub, többek között egyedüliként nyerte meg a Premier League-et veretlenül. Illetve az elmúlt évtizedek egyik legjobb játékosa, Thierry Henry is a klubban bontakozott ki.

Gazdag történelmének és az elmúlt években felívelő pályájának köszönhetően a klub rendkívül erős márkával rendelkezik és számos marketing adottsággal is. Az Emirates Stadionban elhelyezett Bitpanda-márkajelzések, a digitális aktivációk és az exkluzív szurkolói élmények révén a platform egyszerre építheti ismertségét és bizalmát egy technológiailag nyitott, pénzügyileg aktív közönség körében.

Az Arsenal nem csupán egy futballklub. A kiválóság, a hagyomány és a hűség szimbóluma.

– Eric Demuth, a Bitpanda társalapítója és vezérigazgatója.

Mit nyer az Arsenal a kriptopartnerséggel?

Az Arsenal a Deloitte legfrissebb pénzügyi rangsora szerint a világ hetedik legnagyobb bevételű futballcsapata, de a cél a további emelkedés – ehhez pedig elengedhetetlen az együttműködéseinek továbbfejlesztése.

A klub az utóbbi hónapokban sorra jelentette be az új partnerségeket különböző iparágakból. A Guinness, az Asahi és az Athletic Brewing révén nagyon részletesen szegmentálva lefedi az italpiacot és maximalizálja a bevételi lehetőségeket. Az Airwallex és a Bitpanda pedig a pénzügyi technológiák és a digitális kereskedelem területén hoznak új bevételi lehetőségeket. A cél egyértelmű: a növekvő nemzetközi népszerűséget pénzzé konvertálni.

A klub szempontjából a Bitpanda-megállapodás több, mint egy egyszerű szponzoráció. Az új típusú együttműködések – különösen a fintech és digitális eszközök világából – segítenek a bevételek diverzifikálásában, ráadásul magasabb megtérüléssel kecsegtetnek, mint a hagyományos mezszponzori szerződések. A Bitpanda várhatóan nemcsak szponzori díjat fizet, hanem digitális kampányokba, exkluzív élményekbe és prémium tartalmakba is invesztál, amik a szurkolói elköteleződést növelik.

A Bitpanda brit piacra lépése és az Arsenal-lal kötött együttműködés nemcsak egy látványos marketingfogás, hanem egy jól átgondolt stratégiai lépés is. A kriptocég egy olyan márkához társította magát, amely globális ismertséggel, folyamatosan bővülő rajongótáborral és digitálisan aktív közönséggel rendelkezik. Mindeközben az Arsenal tovább bővíti és diverzifikálja bevételi csatornáit. Egy win-win együttműködés, amely jól mutatja, hogy a sport és a pénzügyek hogyan tudnak összefonódni.

(Forrás: Finextra, Sajtóközlemény)

(Címlapkép: Depositphotos)