Argentin tőkebevonási rekordot döntött az Ualá

Legutóbbi tőkebevonási fordulója során az Ualá argentin fintech 350 millió dollárjával vélhetően megdöntötte az országos privát tőkebevonási rekordot. Ezzel együtt 2017 óta már 544 millió dollárnyi befektetést kapott a cég. A SoftBank és Tencent által vezetett forduló során 2,45 milliárd dollárra ugrott az Ualá értéke.

Pierpaolo Barbieri 2017-ben azzal a céllal alapította meg az Ualát, hogy létrehozzon egy minden pénzügyi szolgáltatást egyben kínáló felületet és kártyát. Ezt sikerült is elérnie, hiszen a cég diverz termékpalettájával egy teljeskörű pénzügyi ökoszisztémát alakított ki. A lakossági ügyfelek többféle számlamegoldást, Mastercard kártyát, biztosítási termékeket, számlabefizetési lehetőségeket, befektetési szolgáltatásokat, személyi kölcsönöket, valamint BNPL megoldásokat is igénybe vehetnek. Vállalati ügyfelek az Ualá Bis szolgáltatással mobil POS és linkeken keresztüli fizetési megoldásokat is használhatnak.

A cég piaci helyzete kifejezetten erős Latin-Amerikában. Argentínában és Mexikóban 3,5 millió kártyát bocsátott ki eddig, valamint az applikációján elérhető befektetési alapnak 1 millió befektetője van. Ügyfélkörének 22%-át a 18 és 25 év közötti korosztály teszi ki, ami jelentős alapot ad a hosszútávú tervekhez. Terjeszkedésének folytatása mellett elsősorban munkaerő-növelésre fogja fordítani forrásait az Ualá, jelenlegi 1000 alkalmazottja mellé további 500-at venne fel.

Forrás: TechCrunch

Qayum Dániel