Veszteséges a cég, mégis milliárdokra értékelik

A költségmenedzsment megoldásokra szakosodott Ramp közel megkétszerezte értékeltségét egy másodlagos részvénykereskedési ügylet keretein belül. A vállalat rohamosan növekszik, többek között jelenlegi eredményei alapján az egy évre vetített bevételei 700 millió dollárt tesznek ki. A befektetők szerint ez a teljesítmény indokolja a 13 milliárd dolláros cégértéket.

A 2019-ben alapított Ramp egy vállalatok számára fejlesztett költségmenedzsment platform. A cég robbanásszerű növekedést mutat: míg 2022 márciusában még csak 100 millió dolláros évesített bevételt ért el, 2023 augusztusára ezt megháromszorozta 300 millió dollárra, majd 18 hónap mostanra azt is megduplázta 700 millió dollárra.

Bár a vállalat még nem nyereséges, ez tudatos döntés eredménye. A bevételek jelentős részét kutatás-fejlesztésre fordítják. Több mint minden második dollár, ami bérköltség részét képzi, termékfejlesztési feladatokat fedez. Ez eltér a legtöbb szoftvercég üzleti hozzáállásától.

A Ramp nemrégiben egy 150 millió dolláros tőkebevonási kört zárt le. Ez a tőkeinjekció biztosítja a cég számára a szükséges forrásokat a további növekedéshez, miközben fenntarthatóan tud veszteséget termelni.

Elengedhetetlen elem: mesterséges intelligencia

A vállalat számára az egyik legnagyobb innováció a mesterséges intelligencia alapú megoldások alkalmazása. Algoritmusok segítségével már hatékonyabbá tette a működését, így a Ramp havi pénzügyi vesztesége kétmillió dollár alá csökkent.

A mesterséges intelligencia nemcsak a fejlesztésben és a belső folyamatok optimalizálásában játszik kulcsszerepet, hanem az ügyfélszerzésben is. Az automatizált rendszerek előszűrik a legígéretesebb potenciális ügyfeleket, így az értékesítési csapat hatékonyabban dolgozhat.

Mindemellett a marketingben is új távlatokat nyílnak. Például a Ramp egy teljes Super Bowl reklámkampányt készített el mindössze 10 nap alatt, a mesterséges intelligencia-alapú dizájnplatform, a Midjourney segítségével.

Meddig juthat a Ramp?

A Ramp értéke a legutóbbi másodlagos részvénykereskedési ügylete során 13 milliárd dollárra emelkedett. A részvényeladások során korai befektetők és alkalmazottak adhatták el részesedéseiket.

A vállalat növekedését az is mutatja, hogy munkavállalói létszáma 2024 végére átlépte az ezer főt, míg egy évvel korábban még csak 730-an dolgoztak a cégnél. Mindez egy olyan üzleti környezetben megy végbe, amelyet inkább a leépítések jellemeznek.

A Ramp fő bevételi forrása az interchange díjakból származik, amelyeket minden egyes kártyás tranzakció után felszámítanak. Emellett a vállalat előfizetéses bevételeket is generál csomagolt szolgáltatásokon keresztül, amelyekkel extra funkciókat kínál az ügyfeleknek.

A cég célja, hogy tovább növelje részesedését az amerikai vállalati kártyapiacon, amelynek jelenleg 1-2 százalékát uralja. Ez nemcsak egy figyelemre méltó eredmény egy ilyen fiatal cégtől, hanem annak is a jele, hogy még rengeteg lehetőség áll előttük.

(Forrás: TechCrunch)

(Címlapkép: Ramp)

Ramp