Újabb biztató negyedévet zárt a Klarna

Remek harmadik negyedéves pénzügyi és értékesítési adatokat közölt a Klarna elsősorban az amerikai piacon elért eredményeiről. A BNPL szolgáltatóból vásárlási asszisztensé átalakuló fintech vállalat zsinórban a negyedik negyedéve realizál bruttó profitot az USA-ban. Még jobb hír a vállalat számára, hogy teljes működési eredménye is a pozitív tartományban zárt. Ilyen utoljára 2019 második negyedévében sikerült a vállalatnak.

Út a profitabilitás felé

Egy teljes év bruttó profit és 46 százalékos növekedés az eladott áruk értékében az amerikai piacon. 30 százalékos bevétel növekmény és 18.5 millió dolláros működési eredmény összességében. Ezek a Klarna két napja közölt legfontosabb számai a vállalat 2023 harmadik negyedéves teljesítményéből. A 2021 nyara és 2022 tavasza között az értékeltségének 85 százalékát elveszítő, egykor Európa legértékesebb fintech vállalatának tartott Klarna úgy tűnik kezd magára találni. Ebben pedig jelentős szerepe lehet az elmúlt időszakban körvonalazódó új termékpalettának is.

A stockholmi központú svéd fintech több, mint 4 évig tartó rossz sorozatot szakított meg azzal, hogy működési eredménye pozitív értékkel zárta a legutóbbi negyedévet. A régóta nem látott siker egyik eredője az amerikai piacon való, most már tartósnak nevezhető jó teljesítményt tekinthetjük. A vállalat 1 év alatt 32 százalékkal növelte az amerikai felhasználóinak a számát, meghaladva a 37 millió főt. A partnerei számában még ennél is nagyobb, 38 százalékos növekedést ért el, így már 26 000-nél is több partnerrel rendelkezik az USA-ban. Mindeközben a rossz hiteleiből fakadó veszteségből is jelentősen lefaragott. A javuló tendencia vélhetően szerepet játszik a cég közelgő tőzsdei bevezetésében is.

A valóban bíztató eredményekről a Klarna vezérigazgatója, Sebastian Siemiatkowski is büszkén nyilatkozott. „Még egy kihívásokkal teli és változó gazdasági környezetben is folytatódik a Klarna sikere az Egyesült Államokban, amit a több, mint 37 millió vásárló, a gyorsan bővülő kereskedői hálózat és a kétszámjegyű bruttó áruérték növekedés is jelez. A Klarna erejét a méltányos és rugalmas fizetési termékeink iránti keresletnövekedés erősíti. Az amerikai fogyasztóink 99 százaléka tartja hasznosnak termékeinket a magasabb kockázatú, kamatozó hiteltermékekkel szemben. Növekedésünkben fontos szerep jut az AI alapú szolgáltatásainknak, ide értve a Klarna mobilalkalmazást is, aminek immár több, mint 7 millió felhasználója van az Egyesült Államokban”.

Az új Klarna már nem csupán BNPL szolgáltató

A Klarna az átlátható és kamatmentes BNPL szolgáltatások egyik úttörőjeként lett ismert világszerte. A fintech vállalat azonban folyamatosan fejleszti termékpalettáját, hogy a vásárlási folyamat egészét lefedje, már a termékek keresésétől egészen azok kifizetéséig. Októberben jelentette be a cég az AI alapú képfelismerő funkcióját, amivel a felhasználók különböző termékekre tudnak a telefonjuk kamerájának segítségével rákeresni. A funkció tekinthető az AI alapú termékajánlások folytatásának is, ami a személyes érdeklődési körök alapján ad vásárlási tippeket a mobilalkalmazás felhasználóinak. Az amerikai ügyfeleknek továbbá elérhető a termékvonalkód leolvasási funkció is, ami 10 millió termékről tud részletes adatokat közölni. Ehhez kapcsolódva pedig olyan szolgáltatások is elérhetőek, amik a környezettudatos vásárlást segítik elő.

Források: Klarna, AFR

Címlapkép: depositphotos

BNPLe-commercefintechIPOKlarnam-commercevállalati eredmények