Már az egész családot célozza az 5 millió ügyféllel rendelkező neobank

A Greenlight, amerikai családfókuszú neobank tovább bővítette azon szolgáltatásait, amelyekkel a tágabb családot is bevonzzák. A neobank új hitelkártyájával akár 3 százalékos cashback-et kaphatnak az ügyfelek havonta. 

A Greenlight egy klasszikus kihívó bank. Hasonlóan itthon a Revoluthoz, teljesen digitális, viszont kifejezetten a fiatalokra fókuszál. A Greenlight értékajánlata, hogy segít a fiataloknak pénzügyileg tudatosnak lenni, saját bankkártyával és pénzügyi oktatással. 

Szolgáltatásaik és megoldásuk olyan népszerű lett, hogy félidei Superbowl reklámjuk is volt, valamint több mint 5 millió ügyféllel rendelkeznek már. Legújabb szolgáltatásukkal viszont a szülőket célozzák: amerikai tekintetben kiemelkedő cashbacket kínáló hitelkártyát adnak a kezükbe.

A Greenlight Family Cash Card ingyenes – nincsen éves költsége – viszont rendelkezni kell aktív Greenlight előfizetéssel. A neobanknál az előfizetések 5 és 15 dollár között mozognak, amelyben akár 5 gyermekünknek adhatunk bankkártyát. A kártyával legalább 4000 dolláros költség felett 3 százalék cashbacket kapnak a felhasználók. A cashbacket pedig beállíthatják, hogy akár egyből a tőzsdei számlára kerüljön át, például egy meglévő ETF befektetésbe, vagy valamelyik kapcsolt gyermek számlájára. 

Nagy fenyegetést jelentenek a hagyományos bankoknak

Ezzel az új szolgáltatással a Greenlight gyakorlatilag megverte a többi bankot. Ekkora mértékű cashbacket ugyanis semelyik másik nagy hitelkártya szolgáltató nem nyújt az USA-ban. Főleg úgy, hogy a cashback mindegyik költési kategóriára érvényes.

A piacvezető cashback mellett nincs éves díja a kártyának – viszont kell, hogy legyen egy gyermekeknek szóló Greenlight előfizetése a felhasználónak. A családos ügyfeleknek ugyanakkor ez egy nagyon erős értéket képvisel.

A Greenlight stratégiája egyértelmű: miután a fiatal bankszámlák jelentős részét már megszerezték, és piacvezetők lettek a fiatalok bankolását tekintve, a szülőket is állandó, aktív ügyfeleikké tervezik tenni. 

Ez viszont nagy veszélyt jelent a bankokra nézve, akik már évek óta folyamatosan veszítik el az ügyfeleiket a neobankoknak és fintecheknek köszönhetően. A Greenlight pozíciója pedig annyira erős, hogy platformját bankoknak is kínálja licensz-alapon. A szolgáltatást pedig már több tucat pénzintézet használja, hogy újra meg tudja szólítani a fiatal ügyfeleket.

(Forrás: CNBC, Greenlight)

(Címlapkép: Depositphotos)

családi bankcsaládi bankoláscsaládi pénzügyekgreenlighthitelkártyaUSA