Az eladósodottság miatt kerülik el sokan a hitelkártyákat

Az USA-ban a megélhetési válság következtében növekszik azoknak a száma, akik fizetésről-fizetésre élnek. Novemberben egy felmérés szerint az amerikai fogyasztók 62 százaléka tartozott ebbe a kategóriába, annak ellenére, hogy csökken az infláció. Sokan emiatt fordulnak el a hitelkártya használattól.

A megélhetési válság hatására továbbá növekszik az eladósodottság is. Az amerikai lakosság 50 százalékának 250 ezer dollár alatti adóssága, míg 33 százalékának 250 ezer dollár feletti adóssága van.

Ennek következtében egyre többen kezdtek el lemondani a hitelkártyákról is, hogy csökkentsék az adósságukat. A PYMTS és a LendingClub kutatása szerint a hitelkártyával nem rendelkezők 52 százaléka az adósság felhalmozásának elkerülése miatt nem igényel hitelkártyát. 

Érdekesség, hogy az USA-ban a hónapról-hónapra elők tulajdonolják az összes hitelkártyának a kétharmadát. Sokan éppen azért használnak hitelkártyát, hogy ki tudják fizetni az összes számlát és adósságot. Ezen emberek közel fele (40 százaléka) egyébként kimagasló hitelpontszámmal rendelkezik. Ez bizonyítja, hogy még a kiemelkedő hitel történettel rendelkezők is könnyen nehéz pénzügyi helyzetben találhatják magukat.

Gamifikációs eszközökkel segítenek a pénzintézetek

Az eladósodottság növekedésével párhuzamosan számos pénzintézet kezdte el oktatással is segíteni az ügyfeleit. Az USA-ban számos személyes pénzügyi tanácsadó van, valamint több tucat ilyen applikáció is elérhető, amelyek akár ingyen is használhatók. A pénzintézetek emellett gyakran pénzügyi tudatossági blogokat vezetnek, szemináriumokat és workshopokat tartanak, ezzel is segítve az ügyfeleiket a pénzügyi tudatosságra vezető úton.

Egy új trendként és edukációs eszközként a gamifikáció jelent meg. A gamifikáció a játékmechanizmusok beillesztése nem játékos környezetekbe a részvétel növelése érdekében. A Sezzle, BNPL szolgáltató fintech például nyereményekkel próbálja ösztönözni a vásárlókat a törlesztések időben való kifizetésére. Az időbeli fizetések esetén az ügyfelek jutalmat kapnak. A Greenlight, az USA legnépszerűbb családi banki szolgáltatója pedig játékos módon tanítja a gyerekeket a megfelelő pénzkezelésre.

Nem használnak hitelkártyát a fiatalok

Egy kutatás szerint a fiatalok körében jelentősen alacsonyabb a hitelkártya használat, mint az idősebb generációknál. A Z generáció és az ezredfordulósok mindössze 42 és 62 százaléka használ hitelkártyát rendszeresen. Ez a szám az X generáció és a baby boomerek körében 71 illetve 74 százalék. A fiatalok közel egyharmada úgy gondolja, a hitelkártyák nehezítik a pénzügyeik nyomon követését, és inkább nem is szeretnének hitelkártyát. 

Ugyanakkor a fiatalok körében magasabb a BNPL adaptáció. A Z generáció 14 százaléka, míg az ezredfordulósok 20 százaléka használ BNPL-t rendszeresen. Ezzel szemben az idősebb korosztályok esetében 14 százalék (X generáció) és 6 százalék (baby boomerek) használ BNPL-t.

(Forrás: PYMNTS)

(Címlapkép: Depositphotos)

gamifikációhitelhitelezéshitelkártyahitelminősítés