Az Adobe Analytics kutatása szerint a brit fogyasztók körében a Buy Now Pay Later (BNPL) használata egyre népszerűbb.
A Buy Now Pay Later szolgáltatást igénybe vevő vásárlások az online rendelések 12%-át tették ki 2023 januárjában, szemben a tavalyi év ugyanezen időszakában mért 10,7%-kal. A BNPL üzletág számára ez örömteli hír. Ugyanakkor fontos látni, hogy a növekedés hátterében elsősorban az országban elharapódzó megélhetési válság áll. A fogyasztók az elmúlt egy évben költségtudatosabban vásárolnak. Ezt támasztja alá az is, hogy januárban a BNPL típusú vásárlások átlagos rendelési értéke 18%-kal nőtt év/év alapon. Úgy látszik, hogy a vásárlók a jelenlegi gazdasági környezetre reagálva a nagyobb, drágább termékek esetében egyre nagyobb arányban választották a BNPL-t. Ez kézenfekvőnek tűnik, hiszen ezzel a finanszírozási móddal több hónapra tudják elosztani a költségeket.
Az adatokból az is kiderül, hogy a brit fogyasztók januárban 8 milliárd fontot költöttek online, ez éves szinten 1,4%-os csökkenést jelent. Ha figyelembe vesszük a reálbérek alakulását az Egyesült Királyságban, akkor a visszaesés nem is meglepő. A legfrissebb adatot ezzel kapcsolatban januárban tették közzé. Ebből az látszik, hogy az inflációval kiigazított, bónuszok nélkül számolt bér tizenhárom hónapja tartó csökkenést mutat.
Merre tovább?
Az Adobe a jövőbeli kilátásokat is értékelte. Úgy ítélik meg, hogy bár a brit fogyasztók januárban kevesebbet költöttek, mint egy évvel korábban, a brit e-kereskedelem növekedése azonban hosszabb távon továbbra is erős marad. Ezt bizonyítja, hogy a múlt hónapban a fogyasztók 39%-kal többet költöttek online vásárlásokra 2020 januárjához képest. Mindez 11,9%-os éves szintű növekedést jelent az elmúlt három évben.
Arra is kitértek, hogy a mobilon történő vásárlás népszerűsége a korábbi évekhez képest nőtt. A vásárlások 59,7%-a mobilon keresztül történik, és a fogyasztók idén januárban 4,7 milliárd fontot költöttek telefonjukon. A „click and collect” típusú vásárlás is hódít, a korábbi években a havi átlaga 6% volt, idén januárban ez az arány 8,2%, ami arra enged következtetni, hogy a fogyasztók meg akarják spórolni a szállítási díjakat. A „click and collect” esetében online megrendeljük a terméket, majd pedig később átvehetjük az üzletben.
A brit fogyasztók kétségkívül nehéz időszakot élnek át. Ez azonban egyáltalán nem törte meg azt a tendenciát, miszerint az online vásárlás egyre nagyobb szeletet hasít ki az összes értékesítésből.
(Forrás: Finextra)