A Wealthfront automatizált befektetési vállalatának korábbi CEO-ja, Adam Nash lerántotta a leplet legújabb vállalkozásáról, a Daffyről. A startup célja a jótékonykodás forradalmasítása, amiben Nash-t Alejandro Crosa szoftvermérnök segíti, aki korábban megfordult a LinkedInnél, a Slacknél, valamint a Twitternél is.
A Daffy amerikai felhasználói kiválaszthatják mennyi pénzt szeretnének félretenni jótékonykodásra egy évben, majd adómentesen növelhetik ezt az összeget kilenc befektetési portfólióban, melyek között sztenderd, ESG, valamint kripto portfóliók egyaránt megtalálhatók. A felhasználók Daffy alapjába könnyen befizethetők további összegek a bankszámlák integrációját követően, de hitel- és debitkártyáról is át lehet helyezni pénzt a fiókokba az Apple Pay fizetési megoldás segítségével. A felhasználók bármikor adományozhatnak több, mint 1,5 millió jótékonysági szervezetnek, köztük számos országos jelenléttel bíró nonprofitnak is, de akár gyermekük iskolai adománygyűjtését is támogathatják. A szolgáltatás – mely az USA lakosai számára érhető el – havidíja 3 dollár.
A Daffy egyébként nemrégiben zárta le magvető finanszírozási körét, melynek keretein belül 4,8 millió dollár friss tőkéhez jutottak olyan patinás kockázati-tőkevállalatoktól, mint az XYZ Ventures, vagy épp a Ribbit Capital.
Forrás: Finextra
Bátorfi Botond