Chime – A leggyorsabban növekvő FinTech az Egyesült Államokban

A Deposit Accounts tanulmánya szerint egy átlagos banki ügyfél közel 4,58 dollár havidíjat és 2,28 dollár ATM díjat fizet. A 2013-ban alapított amerikai mobil bank célja az, hogy megszabadítsa az ügyfeleket ezektől a díjaktól, illetve lehetőséget nyújtson díjmentes online számla nyitásra és pénzmegtakarításra. Az összes szolgáltatás a díjnyertes Chime Mobile Banking alkalmazáson keresztül érhető el, mely az App Store 10. helyezettje, és 5-ből 4,7 csillaggal rendelkezik a Google Play-en.

Az ország egyik vezető pénzforgalmi lebonyolítója több mint 5 millió ügyfélkörrel és újonnan megszerzett “unicorn” státussal rendelkezik. A közelmúltban közel 200 millió dolláros befektetési körrel zárt, melynek köszönhetően az USA legértékesebb és legtöbbet finanszírozott digitális bankjává vált. 2019 elején a Chime nagyjából kétmillió aktív bankszámláról számolt be platformján, az elmúlt 12 hónapban átlagosan havonta 150 000 új számlát nyitottak nálunk és körülbelül 10 milliárd dollárértékű tranzakciót dolgozott fel.

A felhasználók pénzbeli jutalmakat kapnak bizonyos vásárlások után, melyeket az applikáció segítségével érhetnek el. A résztvevő partnerek között szerepel a HotelTonight, a Warby Parker, a Hulu és más jól ismert márkák, melyek 5 dolláros visszafizetést, illetve akár 10% -os engedményt is nyújtanak.

Forrás

Mérföldkövek

  • 2018 június: 1 millió ügyfél
  • 2019 március: 3 millió ügyfél
  • 2019 június: 4 millió ügyfél
  • 2019 szeptember: 5 millió ügyfél

Profitabilitás

2019-ben a Chime elérte a 200 millió dolláros bevételt, ami a négyszerese a tavalyi 2018-as záráshoz képest. Az agresszív marketing használata mellett a díjmentes szolgáltatások attraktívvá, illetve teszik lehetővé a Chime számára a gyors ügyfélszerzés lehetőségét. A Forbes szerint 2019 első félévében 32 millió dollárt költöttek marketing tevékenységekre, hirdetésekre, legfőképp tv reklámokra. A Kantár Media marketing igazgatója szerint, a neobankok minden bizonnyal érzékeltetik jelenlétüket. A lenti kép alapján 2019-ben a Chime áll a második helyen az asztali Google keresések számával 8,3% -os kattintással, illetve a mobilkeresések számával 11,3% -os kattintással. Chris Britt, a Chime CEO-ja szerint hamarosan jövedelmező lesz a cég. A tervek szerint 2020 elején hitelkártya kibocsájtással, illetve további új szolgáltatásokkal térnek vissza, melyek segítségével hozzájárulnak a hosszú távú profitabilitás fenntartásához.

Forrás

Négyszeres érték egy év alatt

A CNBC forrásai szerint kevesebb, mint egy év alatt négyszeresére emelkedett a Chime értéke 1,5 milliárd dollárról 5,8 milliárd dollárra. A DST Global 2019 márciusában 200 millió dollárral finanszírozta a céget, amely segítségével a cég elérte 1,5 milliárd dolláros értékét. 2019 decemberében 500 millió dollár finanszírozásban részesültek a DST Global által, ez az eddigi legnagyobb egyéni tőkebefektetés a neobankok körében.

Chris Britt az alapokat új termékek fejlesztésére szeretné felhasználni, 2020 végére megduplázza alkalmazottainak számát, új chicagói irodát létesít, illetve más fintech cégek felvásárlása is szóba jöhet.

Fekete szerda

„Ez a leállás határozottan arra késztet, hogy újból megfontoljam a Chime használatát” – mondta egy felhasználó a Business Insidernek.

2019 októberében a Chime mobilbank elsötétült ügyfelek milliói számára. A cég Twitteren jelezte, hogy leállt az alkalmazásuk (július óta a harmadik alkalommal) illetve az egyéb szolgáltatások sem működnek. Az elsötétülést a harmadik fél Galileo Financial Technologies fizetésfeldolgozó adatbázisának problémája okozhatta. A kellemetlenség egészen odáig fajult, hogy a károsultak létrehoztak egy weboldalt, ahol csoportosan toborozzák a Chime elleni pert indítókat.

„Elismerem, hogy a felhasználóink most úgy érezhetik cserben hagytuk őket. Megértjük, hogy nagyon frusztráló, ha az ember nem fér hozzá az alkalmazásához és pénzéhez” – mondta a Chime vezérigazgatója, Chris Britt.

A Brandwatch Twitter elemzése szerint a közösségi média kritikus volt a Chime incidenssel kapcsolatosan. Október 17-én, a leállás utáni napon, a Chime megemlítéseinek 79% -a negatív volt. Október 23-ig azonban ez a százalék pozitív irányba változott.

A gyors növekedés hátrányai

A San Francisco székhelyű vállalkozás először négy év után, 2018 májusában érte el az egymilliós felhasználói bázist. Amióta ezt elérte, Chime drámaian megnövelte felhasználóit, október óta mintegy 5 millióra.

William O’Neil’s Dean Kim elemző szerint a rendkívüli gyors növekedés problémát jelenthet a jövőre nézve, mivel az alapul szolgáló processzornak fel kell készülnie a terhelésre a kellemetlenségek elkerülése érdekében. Kim szerint a Chime fizetési feldolgozójának a Galileonak a leállása jó példa arra, hogy ebben az esetben a harmadik fél nem képes kezelni egy ilyen gyorsan növekvő céget.

A Chime vezérigazgatója szerint 2019 októberétől a Galileo együttműködésével nagyobb hangsúlyt fektetnek a tesztelésre és az infrastruktúra fejlesztésre a fennakadások elkerülése végett. Egy korai befektető szerint a Galileóval való együttműködés abban az időben a legjobb döntés volt. Nem tartja kizártnak a jövőben a váltást, mivel ezek a problémák általában ronthatják az ügyfelek bizalmát.

Acorns

A lenti képről megtudhatjuk, hogy mindkét vállalat ügyfélbázisa gyorsan növekedett az elmúlt negyedévekben. Sajnos nincs elegendő adat ahhoz, hogy megállapítsuk, hogy melyikük teljesít jobban, mivel a számlanövekedés nem egyezik a bevétel növekedésével. A jó hír viszont az, hogy a piaci kereslet mindkét cég számára elegendő ahhoz, hogy tovább növekedjenek. A felmerülő kérdés már csak az, hogy meddig növekedhetnek még és hogy mennyi bevételt tudnak ezek a cégek nyerni ügyfeleiken.

Forrás

 

UK riválisok

A 2019 szeptemberi felmérések szerint a német N26 fintech cég vezet az Egyesült Államok digitális banki területén, közel 50 000 letöltéssel. A Revolut több mint 20 000 letöltéssel a második helyen állt, míg a Monzo mindössze 6400 letöltéssel a harmadik helyen. A lenti ábrán feltüntetett app letöltések számából láthatjuk, hogy a külföldi neobankok igyekeznek felzárkózni a vezető Chime-hoz és a Current-hez.

 

Forrás

 

Új cél: Ideális ügyfelek megszólítása

A Forbes cikke szerint a fintech cég a reklámok mellett az ajánlásoknak köszönhetően terjeszkedik. Britt állítása szerint a jövőben ennél többet fognak a TV megjelenésekre, illetve social médiára költeni annak érdekében, hogy új szegmenseket tudjanak megszólítani, mivel a Chime sikere elsősorban az alacsony jövedelmű fogyasztókból áll. Ezeket a fogyasztókat a korai fizetéshez való hozzáférés, illetve a költségmentesség vonzza, viszont a neobank számára ez nagy kihívást jelent profit szempontjából.

Az 0 havidíj vonzó lehet, viszont a Cornerstone kutatása szerint, a milleniálok egyharmadának van számlája melyhez havi díj kapcsolódik, de mindössze 7% -a fizet havi díjat az aktív fióktevékenységnek köszönhetően. A Chime-nak továbbra is szüksége van a marketing tevekénységek erősítésére, termékinnovációra, illetve a bevétel növelésének érdekében egy megújult fogyasztói bázisra.

 

Lauri Sonia

 

 

AcornsChimefintechmonzoN26neobankrevolutUSA