A korábban Transferwise néven ismert fintech órás folytatja fejlődését és a héten bemutatta új arculatát. Kristo Käärmann, a Wise társalapítója és vezérigazgatója elmondása szerint az új megjelenést a Wise-t ma világszerte használó emberek és vállalkozások milliói ihlették.
Az új logót és az alkalmazást úgy tervezték, hogy az ügyfélélmény egységes legyen, függetlenül attól, hogy a felhasználók a világ mely pontján tartózkodnak vagy milyen nyelvet beszélnek – legyen az angol, japán vagy cseh.
„Ez egy igazán friss, aktuális, új megjelenés és úgy gondoljuk, hogy valóban tükrözi azt, hogy hol tartunk ma, mint vállalat.”
– mondta Nilan Peiris, a Wise vezető termékmenedzsere az AltFi-nek.
Növekvő üzleti szegmens
A Transferwise-ról 2021-ben Wise-ra való váltás egyértelműen csak az első lépés volt a vállalat számára, hogy újrapozícionálja magát. Most, 12 évvel az indulás után a cég tovább bővíti kínálatát és a felhasználók 30 százalékát már az üzleti ügyfelek teszik ki. Ez ráadásul kétszer gyorsabban növekszik, mint a fogyasztói szegmens.
A B2B szekcióban egyre bővülő termékkínálattal, többek között a Wise Account, a Wise Business és a Wise Platform termékekkel ösztönzik az üzletet. Ez utóbbit több mint 60 bank és vállalkozás, köztük a GooglePay, a Monzo és az N26 is használja, hogy a Wise által támogatott nemzetközi fizetéseket kínáljon ügyfeleinek.
Új piacok a láthatáron
Miközben a Wise új arculata világszerte bevezetésre kerül, a cég globális terjeszkedése tovább folytatódik. Ennek keretében három nagy piac – Oroszország, Kína és India – van terítéken. Érthető okokból ezek közül az egyik lekerült az asztalról. Ugyanakkor Peiris elmondása szerint a Wise jelenleg Kínával a munka korai szakaszában van. Emellett Indiában az alkalmazás már egy korai béta verzióval is működik. Ez lehetőséget ad arra, hogy a cég 16 milliós felhasználói bázisa jelentős számú új ügyféllel bővüljön.
Peiris szerint, ami a Wise-t motiválja, az a nagy mennyiségű pénzösszeg, amelyet az ügyfelek a platformjukon keresztül megtakaríthatnak. Jelenleg évente 1,5 milliárd fontot takarítanak meg a felhasználók. Az emberek és a vállalkozások azonban még mindig több mint 180 milliárd fontot veszítenek évente a bankoknak fizetendő díjakon, amelyek jellemzően jelentősen magasabb díjakat számítanak fel a nemzetközi átutalásokért és fizetésekért. A Wise elsődleges küldetése jelenleg az, hogy megoldják ezt a problémát.
Az új piacok, a bővülő termékkínálat, a gyorsan növekvő üzleti felhasználás és természetesen a divatos új megjelenés kombinációja azt jelenti, hogy a Wise jó úton halad céljának elérése felé.
(Forrás: Altfi)
(Borítókép: Depositphotos)