Az angliai neobanki piacot uraló Monzo lehetővé tette ügyfelei számára, hogy összekapcsolják fiókjukat az Experian Boost szolgáltatásával. Az Experian, az online fogyasztói hitel elemző és pénzügyi tanácsadó társaság, a csatlakozó ügyfeleknek automatikusan megnöveli hitelképesség mutató pontszámát.
A nyílt banki szolgáltatással olyan adatokat oszthatnak meg a Monzo ügyfelei az Experiannal mint például a folyószámlájukon végbemenő tranzakciók, a digitális streaming szolgáltatóknak fizetett rendszeres befizetések, megtakarítási számlák és az önkormányzati adó utalások.
Clive Lawson, az Experian fogyasztói szolgáltatásokkal foglalkozó ügyvezető igazgatója elmondta: „Az Experian Boosttal az a célunk, hogy az Egyesült Királyságban minél több embernek segítsünk a hitelminőség növelésében és a hitelhez való hozzáférés megkönnyítésében. Örülünk, hogy a Monzo ügyfelei már a bevezetés után ilyen hamar kihasználhatják az Experian Boost előnyeit. Továbbra is keressük a szolgáltatás fejlesztésének módjait, és hozzájárulhatunk az Egyesült Királyság fogyasztói számára a jobb pénzügyi jövő kialakításához.
A két cég együttműködése már tavaly elkezdődött, amikor is a Monzo megkezdte folyószámla- és kölcsönadat megosztását az Experiannel. Most ezt a partnerséget emelték egy magasabb színvonalra az említett nyílt banki megoldással, hogy a hitelezők pontosabb képet kapjanak a kölcsön felvevők pénzügyi magatartásáról.
Forrás: The Fintech Times
Tóth Balázs