A Z generációt célzó neobank indul Németországban

A hamburgi székhelyű fintech, a Pockid ebben a hónapban indul el Németországban. A cég állítása szerint ők az első neobank Németországban, ami olyan digitális banki terméket kínál, amit a Z generációval együtt fejlesztettek ki, és kifejezetten a fiatalok számára készült.

Az induló cég kártyáiért és a mögöttes technológiáért az európai PPS felel, mely korábban PrePay Solutions néven volt ismert, Magyarországi érintettségük, hogy ők az Edenred cafeteria kártyák kibocsátói. Alkalmazása iOS és Android rendszeren egyaránt elérhető. A felhasználók kétféle előfizetésre regisztrálhatnak, a Neo Beginner vagy a limit nélküli Neo Pro programra, aminek havi díja 2.99 euró.

Minden számlához tartozik egy Mastercard prepaid kártya ami támogatja a kártyás tranzakciókat, valamint a peer-to-peer (P2P) fizetéseket, a Google és az Apple Pay szolgáltatást, illetve tartalmaz egy megtakarítási számlát is. A felhasználók továbbá választhatnak egy műanyag kártya és egy „fenntarthatóan kezelt erdőkből” készített cseresznyefa kártya között.

Mivel a Pockid kártya prepaid termék, így a fiatalok csak a számlán rendelkezésre álló összeget tudják elkölteni, illetve a 18 évnél fiatalabbak felhasználók számlájához hozzáférnek szüleik is. Míg a fiatalok mobilappot használhatnak, a szülők webes felületen keresztül férnek hozzá a fiókhoz.

A Pockid azt tervezi, hogy a PPS-sel együttműködve az elkövetkezendő években más európai országokban is elindítja szolgáltatásait.

“Az idei év elején a Mastercarddal végzett kutatásunk rámutatott, hogy a 16-18 éves németek harmada nem használ bankszámlát, és erősen függ a szüleitől, amikor pénzügyi szolgáltatásokhoz kell jutnia” – mondja Jes Hennig, a Pockid társalapítója és vezérigazgatója. A startup legfőbb célja, ennek a függőségnek a csökkentése.

Forrás: Fintech Futures

Tóth Balázs

neobankPockidZ generáció