A fintech.hu hasábjain és a Peak víziójában is gyakran megjelenik az a tény, hogy az egyszerű szolgáltatást nyújtó appok irányából a komplett szolgáltatásportfolióval rendelkező digitális platformok felé halad a világ. Egyre inkább látjuk azt is, hogy egy-egy komplex struktúrához elengedhetetlen valamilyen fizetési megoldás integrálása, sőt esetenként okosan felépített cross selling pénzügyi termékeket is találunk.
Általában ezeket a pénzügyi megoldásokat valamilyen B2B fintech cég szolgáltatja a háttérből, akik azt tűzték ki célul, hogy saját lakossági ügyfélszerzés helyett más, már meglévő ügyfélkörrel rendelkező cégek tevékenységét segítsék a héttérből testreszabható, kész modulokkal, és szakértelemmel.
Ha a 2020-as második negyedéves tőkebevonási adatokat megnézzük, az látszik, hogy komolyan megmozdult a piac, és egyre inkább díjazza a B2B stratégiát. Leginkább az online kártyaelfogadást szolgáltató cégeket kapták fel, ez nem is csoda az e-kereskedelem drasztikus megugrását látva.
Ezek mellett felkapottak lettek a bank as a servie szolgáltatók, akik elsősorban bankoknak, de alapvetően bárkinek képesek neobanki struktúrákat szolgáltatni úgy, hogy az ügyfelüknek ne legyen szükséges banki szoftverekre és szakértelemre, de végfelhasználóinak képes legyen pénzügyi termékeket szolgáltatni. Ilyen platform a Peak Prometheus Platformja is, amin például a Magyar Posta Biztosító hozta létre a Hello Mastercard terméket.
Forrás: CB Insights
Suppan Márton