A spanyol CaixaBank mesterséges intelligenciát alkalmaz, aminek segítségével online platformon képzi munkavállalóit, így biztosítva a tanulási folyamatok testreszabhatóságát.

A bank Virtaula képzési platformja minden munkavállalóról rendelkezik információkkal, azonosítja őket és azokat a dolgokat, amelyek érdeklik őket, ezáltal testreszabott kurzusokat ajánl.

A legtöbb kurzust a CaixaBank számára különféle tudományágakban működő intézmények és képzési központok készítették.
Az AI-t használata mellett a bank kifejlesztett egy chatbotot is, ami segít az alkalmazottaknak, hogy bármikor megtalálják a releváns képzési tartalmakat. A mesterséges intelligencia használata egyre nagyobb szereppel és jelentőséggel bír a bankszektorban és a fintecheknél egyaránt -többek között erről is beszél a hazai fintech, a Peak alapítój a disruptionbanking-nak adott interjújában.

A mesterséges intelligencia pénzügyi szektorban való használatáról korábbi cikkünkben olvashatnak bővebben.

 

Forrás: finextra

 

Bodanitz Bora