AI chatbot a brit banki óriástól

A NatWest, az Egyesült Királyság egyik legnagyobb bankja, chatbotját generatív mesterséges intelligencia (GenAI) képességekkel egészíti ki. Az IBM-mel közösen kifejlesztett Cora+ a bank ügyfeleinek részletes tájékoztatást képes nyújtani a bank termékeiről.

A Cora, a NatWest chatbotja már eddig is működött, ám sokszor nem a legjobb válaszokat adta az ügyfelek kérdéseire. A bank azt reméli, az IBM segítségével sikerült olyan GenAI képességekkel felruházni, hogy immár jobban segíti majd az ügyfeleket. A Cora+ először egy 12 hetes kísérleti projekt keretében lesz elérhető.

Előre látott ügyféligények

A NatWest szerint a Cora+ teljes körű bevezetése után képes lesz előre jelezni az ügyfelek igényeit, anélkül, hogy az ügyfélnek kellene kitalálnia, mit kérdezzen.

Ez úgy válik lehetségessé, hogy a chatbot hozzáfér több banki forrásból származó információhoz, beleértve a különböző termékeket, szolgáltatásokat, bankkal kapcsolatos információkat, az ügyfél korábbi interakcióit és tranzakciós előzményeit. Ezenfelül az ügyfelek természetesebb, emberi stílusban tehetik fel kérdéseiket és kapnak rá válaszokat.

Korábban, amikor egy ügyfél például hiteltermékekkel kapcsolatban kérdezte a Corát, egy linket kapott, amelyen az ügyfélnek tovább kellett kutatnia végig lapozva a különböző lehetőségeket. Mostantól a Cora+ képes lesz megérteni az egyes lekérdezések kontextusát és pontosabb, személyre szabottabb válaszokat ad.

“A mesterséges intelligencia a NatWest egyik legfontosabb eszköze a Cora 2017-es bevezetése óta, csak tavaly közel 11 millió lekérdezést válaszolt meg. A Cora+ bevezetésével megtesszük a következő lépést, és az egyik első bankként használjuk a GenAI-t ilyen módon. A Cora+ képes előre látni az ügyfél igényeket, javaslatokat tenni és emberibb módon válaszolni a kérdésekre.”

– mondta David Lindberg, a NatWest lakossági banki üzletágának vezérigazgatója.

Érdekesség, hogy a Cora leggyakoribb lekérdezései között olyanok szerepelnek, mint a tranzakció törlése, címváltoztatás, nyilatkozat kérése vagy új kártya igénylése.

(Forrás: Finextra)

(Címlapkép: Depositphotos)