A magyar bank élesítette a Munkáshitel programmal kapcsolatos kérdésekre válaszoló új generációs generatív AI chatbotját. Az innovatív „Munkáshitel AI Asszisztens” a felhasználóknak segít eligazodni a kamattámogatott hitel komplex szabályai között. A szoftverfejlesztés és piacra dobás alig néhány hét alatt ment végbe az MBH Bank és a Peak hatékony együttműködésének köszönhető.
AI képességek rekord idő alatt
Az MBH Bank új AI asszisztense kifejezetten a Munkáshitel programmal kapcsolatos kérdések megválaszolására készült. A fejlesztés különlegessége nem csupán a technológiai alapokban rejlik, hanem a sebességben is: az AI chatbot újgenerációs verziója mindössze néhány hét alatt készült el és vált elérhetővé az ügyfelek számára. Ez a bank és a Peak fintech vállalat közötti szoros együttműködés eredménye.
„A Munkáshitel AI Asszisztens kiváló példa arra, hogyan lehet technológiai innovációkat hatékonyan bevezetni a pénzügyi szektorban. A Peakkel közös együttműködésünk újabb eredménye az egyik leginnovatívabb chatbot a magyar piacon.
Márton Károly, Igazgató, CTO Budapest Eszközfinanszírozó Zrt.
Az asszisztens motorját a Peak legújabb RAG modellje adja. A RAG alapú megközelítés az egyik legizgalmasabb téma az AI fejlesztések területén. A hagyományos generatív mesterséges intelligenciát, így a chatbot nem csupán előre betanított mintákból dolgozik, hanem valós idejű, pontos és kontextus alapú válaszokat képes nyújtani. Ez különösen fontos a pénzügyi szektorban, ahol a pontosság és a megbízhatóság kulcsfontosságú tényezők.
“A Peak RAG keretrendszerével a generatív AI immár banki környezetben is biztonságosan és gyorsan bevezethető. Az MBH Munkáshitel Asszisztens ennek egyik példája: intelligens AI megoldás, amely gyors segítséget nyújt az ügyfeleknek és szemmel látható terhet vesz le a banki ügyfélszolgálatról.”
Sajtos István – Peak, innovációs igazgató
A Munkáshitel AI asszisztens jelentősége
A banki termékek kapcsán számos kérdés merülhet fel az ügyfelek részéről, például a jogosultsági feltételekkel, a hitelösszeggel vagy a törlesztési lehetőségekkel kapcsolatban. A Munkáshitel AI Asszisztens pontosan ezekben a helyzetekben segíti az ügyfeleket. Célja, hogy gyors és közérthető, de pontos válaszokat fogalmazzon meg az ügyfeleknek. Ennek két főbb előnye is van:
- Az ügyfelek gyors és részletes tájékoztatást kapnak az egyedi helyzetüknek megfelelően.
- Mielőtt a bank munkatársaihoz fordulnának választ kapnak kérdéseikre. Emiatt csökken a banki ügyintézők leterheltsége.
AI innováció a pénzügyi szektorban
Az egyik legismertebb AI asszisztens a pénzügyi szektorban a Klarna megoldása. Az AI chatbot mintegy 700 ember munkáját látja el ügyfélszolgálati feladatokkal kapcsolatban. A svéd fintech egyik legfontosabb tanulsága, hogy az AI asszisztens bevezetésével nem romlott az ügyfélszolgálat minősége. Az MBH Bank a Munkáshitel AI Asszisztens bevezetésével a legújabb trendek élén jár, hiszen a Klarna az egyik leginnovatívabb fintech cég az egész világon.
(Címlapkép: MBH Bank)