A WhatsApp Indiában teszteli a digitális fizetést

A WhatsApp végre elkezdte tesztelni a 2017. eleje óta létező digitális fizetési funkcióit. A Facebook tulajdonában lévő csevegőalkalmazás jelenleg korlátozott számú felhasználónak ad lehetőséget Indiában, hogy kipróbálja a beépített fizetési funkciót.

A helyi indiai média tavaly arról számolt be, hogy az WhatsApp fizetési funkciója az országban debütál majd. A választás nem véletlen, ugyanis India rendelkezik a legtöbb WhatsApp felhasználóval: napi 200 millió ember használja a TechCrunch szerint. A Facebook és a WhatsApp akkor jelentik be a funkció bevezetését, amikor minden felhasználónál élővé válik. Amint ez megtörténik, az ország más mobil fizetési szolgáltatásaival, például a Google Tez-szel fog versenyezni, amely lehetővé teszi az emberek számára, hogy kifizetéseket indítsanak anélkül, hogy meg kellene osztaniuk adataikat.

A WhatsApp csatlakozott a Google-hoz, az Alibaba által támogatott Paytm-hez, a Flipkarthoz és számos más szereplőhöz, akik már versenyeznek a vásárlókért, az okostelefonok elterjedése óta.

A mobil fizetések 2016. végén lendültek fel Indiában, amikor a korrupció leküzdésének érdekében a kormány demonetizálta, vagyis átmenetileg kivonta a forgalomból a készpénz 86 százalékát. A bejelentés hirtelensége és az elkövetkező hetekben elhúzódó készpénzhiány a gazdaság egészét veszélyeztette akkor.

“A WhatsApp valószínűleg megváltoztatja a digitális fizetési forgatókönyvet a más e-walletek felhasználóinak kannibalizálásával és új converterek hozzáadásával” – mondta Satish Meena, a Forrester Inc. elemzője. “A 200 millió felhasználójának napi aktivitása 20-szor magasabb, mint a Paytm-é. Valamint az a tény, hogy az indiai felhasználók sokkal több időt töltenek a WhatsApp-on, mint a Facebookon, óriási előnyökkel jár “- mondta Meena. A tét egy olyan indiai digitális fizetési piac, amelyet a Credit Suisse Group AG meglátása szerint öt év alatt 1 trillió dollárra becsülhető.

Forrás

Korábbi hírünk a témában.

Szilágyi Viktória