A Wagamama új számlafizetési alkalmazást indít, amely lehetővé teszi, hogy fizetés nélkül távozzunk

A londoni székhelyű pán-ázsiai étterem, a Wagamama elindított egy fizetési alkalmazást, amely lehetővé teszi, hogy vendégeik rendeljenek, egyenek, majd távozzanak anélkül, hogy megvárnák a számlát. A MasterCard által fejlesztett alkalmazással értékes perceket takaríthatnak meg, mivel az étkezésért azután is fizethetnek, hogy elhagyták az éttermet.

Az étteremlánc szerint a Wagamamago app minden rendelés során átlagosan 12 percet takarít meg a vendégeknek, ugyanis a tapasztalatok szerint átlagosan ennyi idő telik el a számla kérésétől az étterem elhagyásáig.

A vendég az étterembe való belépéskor megnyitja az alkalmazást, ami egy négyjegyű kóddal kapcsolódik össze a kasszával. Ezt a kódot kell megadni a pincérnek. A Mastercard által működtetett technológia tárolja a kártya adatait, és automatikusan levonja az étkezés összegét, a nyugtát pedig e-mailben kapja meg mindenki. A számla az utolsó lépés, amivel a vendégek egy étteremben találkoznak. Fontos, hogy ez gyors és stresszmentes legyen.

Emma Woods, Wagamama ügyvezető igazgatója elmondta: “Az éttermeinkben valódi zökkenőmentes fizetési megoldást kívánunk nyújtani, mivel tudjuk, hogy az ügyfelek négyszer kevésbé ajánlanak egy éttermet, ha rossz “számlázási tapasztaltaik” vannak. “Nincsenek többé levegőben lengetett kezek, miközben megpróbáljuk elkapni a pincér tekintetét. Ha befejezted az étkezést, egyszerűen csak kisétálsz, a számla automatikusan rendeződik, a nyugtát pedig e-mailben megkapod.”

Az ügyfelek már megszokták az egykattintásos kereskedéseket online, és a walk-out fizetést az Ubernél, de az éttermek számára eddig nem létezett olyan megoldás, amely ezeket a funkciókat kínálja.

Richard Tallboy, Wagamama informatikai vezetője elmondta, hogy az ötlet az étteremlánc legforgalmasabb étterme kapcsán jutott eszébe, mely a Heathrow 5-ös termináljában található. Ott ugyanis a vendégek sietnek az étkezés után, hogy időben eljussanak az indulási csarnokokba.

A Wagamamago app rendelési felülete

Azt is elmondta: “Az étkezés élményét könnyebbé tesszük, de továbbra is megmarad a pincérekkel való interakció, mivel nem szeretnénk olyan éttermet, amely tele van emberekkel, akik ételt rendelnek a mobiljukon, közben pedig nincs személyes benyomásuk.”

A Masterpass digitális pénztárcához való csatlakozással a fizetés automatikusan megtörténik az alkalmazáson keresztül. Az alkalmazás iOS-ra és az Android-ra is ingyenesen letölthető. A Wagamamago lehetővé teszi a vendégek számára, hogy több tételt rendeljenek telefonjukból akár helyszínen fogyasztásra vagy elvitelre, valamint meg is tudják osztani a számlát többen egymás közt, kiválasztva a fizetni kívánt elemeket.

Jennifer Macrae, a Mastercard termékinnovációs alelnöke elmondta: “A digitális rendelési és fizetési technológiát – a Qkr-ot – Wagamama hűséges ügyfeleire szabott alkalmazásokba ültettük. A Wagamama volt az első étterem, amely a Mastercard Qkr! pay-at-table platformját használta 2015-ben, most pedig a Mastercard API-val még zökkenőmentesebbé teszi a megrendeléseket és a kifizetéseket.

“Ez a technológia bármilyen étteremhez hozzáilleszthető, a Wagamama az első, aki így használja, ezzel lehetővé téve a vendégeik számára, hogy telefonról rendeljenek, majd egyszerűen csak kisétáljanak.

Az applikációban Visa, Mastercard és Amerikan Expressz kártya is használható, valamint a paypal-t is elfogadják a take-out rendelésekre.

Forrás

Szilágyi Viktória