A Twitter is betör a pénzügyi szektorba

A Twitter lehetővé teszi felhasználói számára a részvények, kriptovaluták és más pénzügyi eszközök elérését az eToro, egy közösségi kereskedési vállalattal való partnerség révén.

Áprilisban egy új funkció kerül bevezetésre a Twitter alkalmazásban. Ez lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy megtekintsék a pénzügyi eszközök szélesebb körére vonatkozó piaci grafikonokat, és vásároljanak, valamint eladjanak részvényeket és egyéb eszközöket az eToro-ról. A 2007-ben Izraelben alapított eToro egy online brókercég, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy részvényeket, kriptovalutákat és indexalapokat vásároljanak és adjanak el.

Jelenleg már lehet valós idejű kereskedési adatokat megtekinteni olyan indexalapokról, mint az S&P 500, valamint néhány vállalat részvényeiről is, mint például a Tesla. Ezt a Twitter „cashtags” funkciójának segítségével lehet megtenni. A felhasználónak ki kell választani egy részvény ticker kódját és beírni elé egy dollárjelet, ami után az alkalmazás árinformációkat mutat a TradingView platformról egy API (alkalmazásprogramozási felület) használatával.

Az eToro partnerséggel a Twitter a cashtags funkciót tovább bővíti számos eszközosztályra. Ezenkívül lehetőség lesz rákattintani egy olyan gombra, amely átirányítja a felhasználót az eToro oldalára. Ott aztán a felhasználók különböző eszközöket (pl. részvények, kriptovaluták) vásárolhatnak és adhatnak el. Az eToro a TradingView-t használja piaci adat partnerként.

„Az elmúlt három évben hatalmas mértékben növekedtünk és egyre több felhasználónkat láttuk a Twitteren tájékozódni a piacokról. Nagyon magas színvonalú tartalom található a vállalatok pénzügyi elemzéséről és arról, hogy mi történik a világban. Úgy gondoljuk, hogy ez a partnerség lehetővé teszi számunkra, hogy új közönségeket érjünk el és jobban összekapcsoljuk a Twitter és az eToro márkáit.”

– mondta Yoni Assia, az eToro vezérigazgatója a CNBC-nek adott interjúban.

A “Musk-effektus”

A partnerség figyelemre méltó üzleti megállapodást jelent a Twitter számára azóta, hogy Elon Musk átvette a vezérigazgatói posztot. Az üzletember még tavaly vásárolta meg a közösségi média platformot 44 milliárd dollárért. Musk vezérigazgatósága alatt a Twitter a költségek optimalizálása és a nyereségesség elérése érdekében erőteljesen csökkentette a személyzet létszámát. A 8 ezer főről 1500 főre esett vissza a létszám, amikor átvette a céget.

(Forrás: CNBC)

(Borítókép: Depositphotos)