A Revolut lehet az első európai szuperapp

A Revolut, Európa vezető neobankja jelentős lépést tett azon törekvése felé, hogy egyablakos megoldássá, azaz szuperapplikációvá váljon. Egy új, túrák és élmények foglalására alkalmas funkció bevezetésével még közelebb került a szuperapp státuszhoz.

A legújabb, Revolut Experiences elnevezésű ajánlat lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy közvetlenül az alkalmazáson belül foglaljanak le tevékenységeket a városnéző és gasztronómiai túráktól kezdve a szabadtéri kalandokon át a múzeumi kirándulásokig. Ezzel az újítással a Revolut célja, hogy a felhasználók számára több mint 300 ezer élményt kínáljon. Ráadásul a vállalat úgy döntött, hogy lemond arról, hogy foglalási díjat számítson fel ezért a szolgáltatásért, és helyette vonzó cashback jutalmakat kínál. A standard felhasználók 3%-os készpénzvisszatérítésre számíthatnak a foglalások után, míg a Revolut prémium havi csomagjaira előfizetők 10%-os készpénzvisszatérítést kapnak.

Bár a neobanknak a közelmúltban problémákkal kellett szembenéznie, többek között a vezető beosztású munkatársak elvándorlásával és az Egyesült Királyságban a banki engedély megszerzésének akadályaival, továbbra is elkötelezett a szuperalkalmazásról alkotott elképzelése mellett. Ami a szuperalkalmazásokat illeti, a globális mércét nagyrészt a kelet-ázsiai óriások, például a kínai WeChat és az indonéz Grab állították fel. Ezek a platformok integrált csomópontként szolgálnak, ahol a felhasználók számos teendőt elvégezhetnek. Az ételrendeléstől és a ruhavásárlástól kezdve a fizetés megkönnyítésén át a közösségi kapcsolatok fenntartásáig.

Az első európai szuperapp lesz a Revolut?

Európai viszonylatban a Revolut úttörő szerepet játszik ebben a koncepcióban a neobankok között. Változatos szolgáltatásokból összeálló kínálata egyedinek számít a piacon. A vállalat 30 milliós globális felhasználói bázisával nagyobb ügyfélkörrel rendelkezik, mint bármely más európai neobank.

Az európai szuperalkalmazássá válásért folyó versenyben azonban más szektorokból is vannak jelentkezők. Ezek közé tartozik a BNPL unikornisnak számító Klarna és a közlekedési óriás Bolt, amelyek mindketten 150 milliós felhasználói bázissal büszkélkedhetnek.

Ezek a vállalkozások arra törekszenek, hogy szuperappokat fejlesszenek ki. A stratégiai cél, hogy az ügyfelek a lehető leggyakrabban vegyenek részt a vállalat által kínált termékek és szolgáltatások használatában. A PYMNTS és a Paypal tavalyi tanulmánya szerint az Ausztráliában, Németországban, az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban megkérdezett fogyasztók 41%-a nyilatkozott úgy, hogy hajlandó lenne egy integrált, minden banki és fizetési igényét kielégítő alkalmazás használatára. Ennek fényében a Revolut legújabb, élmények foglalására alkalmas újítása ígéretes lépést jelent a szuperalkalmazás megvalósítása felé.

(Forrás: sifted)