A PSD2 100 milliárd dolláros kiesést okozhat az e-kereskedelemben

Az erős ügyfél azonosítás (Strong Customer Authentication – SCA) a PSD2 irányelvben előírt, új európai szabályai blokkolhatják az online vásárlások több mint egyharmadát, ez a kereskedőknek több, mint 100 milliárd dollár bevételkiesést jelenthet – áll a CMSPI fizetési szolgáltatásokra szakosodott tanácsadó cég jelentésében. 

A tanácsadó cég szerint az e-kereskedelem kereskedői számára problémák merülhetnek fel a 2021 január elején bevezetendő 3D-Secure Version 2.0 (3DS2) bevezetésével, amely a kártyatársaságok által fejlesztett hitelesítési protokoll.

A CMSPI jelentése a technológiát „viszonylag újnak és bizonyítatlannak” írja le, „jelentős mértékű és szükségtelen súrlódást okozva az online kereskedőknek és vásárlóknak”.

Mivel az új biztonsági protokoll 60 másodperc és két perc közötti időt ad a fizetési folyamathoz, a tesztelések azt mutatták, hogy a 3DS2 tranzakciók esetében a vásárlók 25%-a nem várta meg a tranzakció végét, szemben a jelenlegi technológiával, ahol ez a szám egy számjegyű volt.

Összességében a 3DS2 tranzakcióknak akár a 35%-a hiúsulhat meg, mert elutasítják a tranzakciót, vagy a csalódott fogyasztók elhagyják a kereskedő oldalát, illetve egyéb technikai hibák is felmerülhetnek. Ha nem javítanak a technológián, ez 108,1 milliárd euró visszaesést jelentene a 2019-es értékesítési volumen alapján – ez a kártya-csalások éves összegének százszorosa – állítja a CMSPI.

A nagyobb kereskedők, akik rendelkeznek a tranzakcióidők minimalizálásához szükséges erőforrásokkal, valószínűleg a kisebb kereskedők vásárlóit fogják megnyerni maguknak, akik nincsenek ilyen technológia birtokában – áll a jelentésben. Várhatóan a kiskereskedőket sújtja a legsúlyosabban, akik a korábban említett teljes éves online vásárlásokból 69,4 milliárd eurót tesznek ki, szemben a nagykereskedők 38,7 milliárd eurójával.

A CMSPI szakembere, Toby McFarlane megjegyzi: „A kereskedőket és a kártyakibocsátókat is egyértelműen lefoglalta a világjárvány, és egyiküknek sem volt ideje arra, hogy erre a fontos új technológiára fordítsák figyelmüket. A fizetés biztonsága a kereskedők egyik legfontosabb prioritása, de időre van szükségük ahhoz, hogy megfelelően csinálják. Ez különösen rossz időzítés, mert a fizikai boltok bezárása arra késztette a kiskereskedőket, hogy bevételeik minden eddiginél nagyobb mértékben támaszkodjanak az online értékesítésre. ”


Forrás: Fintextra

Lónárt Dániel