A problémához keresik a megoldást – A tanácsadók, akik a megvalósításból is részt vállalnak

Elsősorban pénzintézetek informatikai igényeinek kiszolgálására szakosodott, komplex IT szolgáltatásokat nyújtó magyar tulajdonú vállalkozás a suIT Solutions. Napelemkalkulátor, e-kárbejelentő alkalmazás, távoli ügyfél-azonosítási megoldás – csak néhány olyan projekt, amelyről a szélesebb nyilvánosság számára is ismerős lehet a cégnév. Honnan indultak? Merre tartanak? Kérdéseinkre Lengyel Sándor, ügyvezető igazgató válaszolt.

Hogyan született meg a cég alapításának ötlete?

A suIT Solutions, több mint 15 éve indult. Az alapítók többsége az informatikai tanácsadás szektorból érkezett, olyanok, akik a tanácsadási projekt után a megvalósítást is szerették volna garantálni a megbízónak, és persze részt is venni a fejlesztési munkában

Milyen ügyfélproblémát próbálnak megoldani? Hogyan segítik, gazdagítják ügyfeleiket termékeikkel, szolgáltatásaikkal?

Lényegében a kezdetektől a banki, biztosítási piacon tevékenykedtünk, mindig az aktuális problémákra megadva a választ. Először core banki és core biztosítási rendszerek fejlesztésében vettünk rész, majd ezután jöttek sorba a fintech projektek. Így készítettünk napelem kalkulátort a Fundamentának a Fundamenta digiverzum pályázat keretében és már az MKB Fintechlab legelső pályázatán is indultunk és döntőbe jutottunk. Ezt követően a Magyar Biztosítók Szövetségével közösen megvalósítottuk az e-kárbejelentő alkalmazást, amely  2019-ben indult el élesben és januárban egy hónapig vezette a Google play és az AppStore letöltési listát is Magyarországon. Miután a Magyar Nemzeti Bank módosította a távoli ügyfélazonosítási rendeletet, készítettünk egy távoli ügyfél-azonosítási megoldást is. Igazából nem egy fintech ötletünk vagy termékünk van tehát, hanem több olyan megoldás is született az elmúlt években, ami segíti az ügyfeleink digitalizációs fejlődését. Mindeközben még egy energetikai startup ötletet is kidolgoztunk, amellyel részt vettünk például a Cápák között című televíziós üzleti műsorban is.

Miben különbözik a cég a piacon lévő versenytársaitól?

Nem ragadunk le, nem állunk meg egyetlen megoldásnál – képesek vagyunk folyamatosan megújulni. Persze lehetne ezt hátrányként is értékelni, de szerintünk ez jelentős előny!

Mi lehet a vállalkozást fenyegető legnagyobb veszély az elkövetkező években?

Olyan tényező, amelytől nagyon tartanánk nincs. Több mint tíz éve működünk stabilan 50 fős csapattal, minimális fluktuációval. Ez nagyrészt annak köszönhető, hogy mindig vannak olyan érdekes témák, amelyek motiválják a kollégáinkat.

Milyen tervek vannak a szolgáltatások és termékkínálat bővítésére a jövőben?

Bővítésnek kevésbé látjuk a szükségességét, bár a kollégáink ötletei alapján így is úgy is lesz bővülés. Az ugyanakkor szerepel a közeljövő tervei között, hogy egy-egy ötlettel külföldön is megjelenjünk.

Víziótok szerint a fintech szektor hol tart majd 5 év múlva?

Hatalmas változásra nem számítunk: a bankok, biztosítók megmaradnak szerintünk. Persze mindeközben a bigtech cégek (GAFA) is nyitnak majd bankot és biztosítót. A fintech ötletek pedig szépen elkezdenek beépülni a bankok működési gyakorlatába – sokkal több lesz a partnerség és az együttműködés. Bízunk abban is, hogy 5 év múlva már egyre több bank és biztosító tart majd fenn olyan csapatot, amely tagjai folyamatosan keresik az új lehetőségeket. A fintech startupok nem nőnek a bankok fejére, persze egy-kettőből lesz egy-egy újabb bank (aztán lelassul mint például a Revolut :-). Sokkal több fintech startupból lehet viszont stabil jól működő fintech vállalkozás, banki, biztosítói beszállító cég.

A cikk a Magyar Fintech Szövetség és a Peak együttműködési megállapodása keretében jelent meg, amelynek célja a magyar fintech cégek bemutatása és megismertetése a minél szélesebb körű nyilvánossággal.