Vajon az elkövetkező évtizedekben a pénzügyi szolgáltatókat leginkább fenyegető veszélyek más pénzügyi óriásokból vagy a világ legnagyobb technológiai vállalataiból származnak majd?
Ideje feltenni a kérdést: mi fog történni, amikor a BigTechek pénzügyi szolgáltatásokat indítanak?
A Googlet és az Amazont jelenleg nem tekintik pénzügyi szolgáltatási ágazatnak. Nemsokára viszont a pénzügyi területen a biztosítók és bankok fej-fej mellett fognak haladni a tech ”csata” legnagyobb szereplőivel.
Az ügyfeleknek számukra hasznos szolgáltatásokat preferálnak, habár a pénzügyi szolgáltatók sokszor nem találkoznak ügyfeleik igényeivel. Előfordul, hogy a mai fogyasztók nem hozzáértő ügyfél-kommunikációt, ügyintézési zavarokat vagy elhúzódó igénylési folyamatokat tapasztalnak. A Capgemini és az Efma szerint a Y generáció mindössze 25,7% -a, míg a tech ügyfelek 28,6% -a mondta a biztosítását a tapasztalat pozitív volt.
De vajon mi fog történni, ha a Big Techek elkezdenek pénzügyi szolgáltatásokat értékesíteni?
A Nuxeo nemrégiben 100 különböző pénzügyi szolgáltató intézményt vizsgált meg annak érdekében, hogy meghatározzák a jelenlegi rendszerek legnagyobb kihívásait.
Forrás: Fintechfutures
Máté Evelyn