A Mastercard 100 millió dollárt fektet az Airtel Africa mobilfizetési üzletágába

A londoni tőzsdén jegyzett, az afrikai kontinens 14 országában jelen lévő telekommunikációs vállalat és a Mastercard új együttműködést jelentett be, melynek keretein belül a Mastercard 100 millió dollárért cserébe 25%-os részesedést szerez az Airtel Mobile Commerce-ben (AMC BV), a vállalat vezetéséért továbbra is az Airtel Africa felel.

A két vállalat együttműködése 2019-ben kezdődött, egy partnerségi viszony kialakításával, a cél az volt, hogy az Airtel Africa 100 milliós ügyfélkörében népszerűsíteni tudja szolgáltatásait a Mastercard – ebben a megállapodásban azonban még nem volt szó egy későbbi befektetés lehetőségéről. 

A megállapodás azért is érdekes, mert kevesebb mint egy hónappal a Mastercard befektetését megelőzően az Airtel Africa mobilfizetési üzletágába befektetett a The Rise Fund is, méghozzá 200 millió dollárt. Ezzel a Mastercard az Airtel Africa 3,775%-os, míg a The Rise Fund az anyavállalat 7,55%-os tulajdonosa lett.

A két tranzakció által az afrikai vállalat mobilfizetési üzletágának értékeltsége 2,65 milliárd dollárra tehető, ami már nyugati mércével mérve is jelentős cégértéket képvisel a fintech vállalatok körében. 

Forrás: fintechfutures

Juhász Benedek

Előző bejegyzésIndul a Google Pay, a hazai bankok közül elsőként a K&H-nál
Következő bejegyzésAz ELTE-n találkoztak az informatikatudomány fiatal szakértői