A magyarok mindent megrendelnek, ami csillog és villog

Az ünnepi időszak és a közelgő nagy árleszállítások kapcsán a magyar fogyasztók külföldi online vásárlási szokásait mérte fel a PayPal. A kutatásból kiderül, hogy 42% elsősorban a karácsonyi időszakban vásárol határon túlról, ilyenkor legyakrabban ékszereket és órákat rendelünk, legtöbbet viszont utazáshoz kapcsolódó kiadásokra költünk. Leggyakrabban Kínából, az Egyesült Királyságból, Hongkongból, Németországból vagy az Egyesült Államokból rendelünk. – írja a Digital Hungary

A PayPal online fizetési szolgáltató adatai szerint meredeken nő a Black Friday és a Cyber Monday népszerűsége Magyarországon: amíg 2016-ban 13%-kal, 2017-ben már 40%-kal nőtt az online vásárlások száma az előző évhez viszonyítva. Bár ezek a vásárlási szezon kezdetét jelző alkalmak eddig jellemzően a külföldi webshopokban történő vásárlást jelentették, a hazai kiskereskedelem szereplői is egyre jobban felzárkóznak: a kutatás szerint a PayPal-t használó magyaroknak már 17%-a költ hazai webshopokban Black Friday alkalmával. A megkérdezett magyar felnőttek 79%-a vásárolt online legalább egy alkalommal a kutatást megelőző 12 hónapban, ugyanakkor tízből négy magyar szerint nincs szükség különleges alkalomra külföldi webshopból történő vásárláshoz.

Teljes cikk