A lifestyle bankolásé a jövő

A spanyol CaixaBank eddig is élen járt a mobile only megoldások terén, de most teljesen új megközelítéssel lépnek piacra. Olyan, kifejezetten fiatalokat célzó applikációt dobnak piacra, ahol nem a banki funkciók kapják a fő fókuszt, hanem az életstílus elemeket helyezik előtérbe. Korábbi, imaginBank elnevezésű platformjukat 2016-ban dobták piacra, ez alatt az idő alatt 2,6 millió ügyfélre tettek szert, így jó alapra építkeznek.

Három fő szegmensre osztják a felhasználók körét: 0-11 éves korú felhasználóik játékos módon kapnak főleg pénzügyi edukációs tartalmakat, ezután 17 éves korig már megjelennek különböző egyszerűsített, jellemzően pénzforgalomhoz kötődő banki szolgáltatások, a felnőtt korosztály pedig a klasszikus banki termékek és szolgáltatások mellett számos lifestyle szolgáltatást használhat, legyen szó akár zenéről, videójátékról vagy egyéb trendi online megoldásról. Nem maradhat ki a közösségi háló elv sem, különböző chat funkciók, és megosztási lehetőségek is helyet kapnak az új platformon.

Forrás: Finextra

Suppan Márton