A banki ügyfelek harmada osztaná meg banki adatait más szolgáltatóval

A Scale Research Bankindex kutatása 2019-ben több hullámban is vizsgálta a szabályozás ismertségét, és azt találtuk, hogy az igénybevétel iránti nyitottság magasabb, mint a szabályozás tényleges ismertsége, utóbbi valamennyire növekedett is a 2019-es év végére.

Banki ügyfelek negyede ismeri a PSD2-es szabályozást

Éves átlagban a banki ügyfelek 24%-a ismeri a szabályozást 2019-ben, ennyien hallottak arról, hogy kérésükre köteles megosztani bankjuk tranzakciós adatait harmadik szereplővel. Optimizmusra ad okot, hogy a szabályozás ismertsége a banki ügyfelek körében a 2019-es év II. félévére már 27%-ra növekedett az első féléves 21%-ról, úgy tűnik, hogy a sajtóhírek egyre több ügyfélhez jutottak el.

Főleg a számlához kapcsolódó kedvezményekért osztanák meg adataikat a banki ügyfelek

A hazai banki ügyfelek jellemzően konkrét banki termékekhez kapcsolódó előnyökért és kedvezményekért lennének hajlandóak megosztani banki adataikat más szolgáltatókkal. Leginkább számlavezetési díjkedvezményért (43%), kedvező megtakarítási lehetőségek esetén (24%), vagy esetleg kedvezőbb személyi hitel (18%) vagy hitelkártya ajánlatok (16%) motiválnák őket az adatmegosztásra.

A bankok továbbra is előnyt élveznek a pénzügyi adatok megosztásánál

A banki tranzakciós adatok megosztása iránt nyitott ügyfelek leginkább a pénzügyi szférán belül gondolkodnak, az érintett ügyfelek fele egy másik bankkal osztaná meg saját adatait.

“A PSD2 szabályozás által teremtett lehetőségekkel kapcsolatban jelenleg inkább a pénzügyi témák iránt affinis szegmensek nyitottak. Viszont, ha olyan szolgáltatók jelennek meg a piacon, amelyek új és hasznos megoldásokat kínálnak megfelelő kommunikációval megtámogatva, szélesebb ügyfélkör is elgondolkodik majd, hogy kihasználja a szabályozás adta lehetőségeket – ahogy arra számos példát láttunk az online biztosítások vagy érintés mentes fizetési megoldások esetén. Ehhez azonban arra van szükség, hogy az új megoldások az ügyfelek számára közérthetőek legyenek, egyértelmű és pénzben kifejezett előnyöket nyújtsanak, a belépési korlát alacsony, a szolgáltatás használata pedig pofon egyszerű legyen.” – mondja Schauermann Péter a Scale Research ügyfélkapcsolati igazgatója.

 

Forrás:Scale Research 

 

Bodanitz Bora