A Revolut a héten bemutatja globális központját, meghatározza globális vízióját és ambiciózus ütemtervét százmillió ügyfél elérésére. A neobank öt év alatt 13 milliárd dollár (11,5 milliárd eurót) globális befektetést vállal növekedésének támogatására. A vállalat célkitűzése, hogy 2027 közepére lakossági ügyféleinek a száma világszerte elérje a százmilliót.
Kedden nyitotta meg új globális központját a Revolut a londoni Canary Wharf-ban. Az eseményhez kapcsolódóan az elért eredményekről és jövőbeni tervekről is tájékoztatást adott a társaság.
Több mint 30 új piac, 10 ezer új munkahely
A közöltek szerint a Revolut tovább erősítette pozícióját globális pénzügyi vezetőként: ügyfeleinek száma világszerte meghaladta a 65 milliót, amelyből 12 millió az Egyesült Királyságban található. A vállalat emellett egyértelmű ütemtervet határozott meg a százmillió ügyfél kiszolgálására, amelyet 2027 közepére kíván elérni, továbbá több mint 30 új piacra kíván belépni 2030-ig.
A növekedés támogatására a 13 milliárd dollár (ez 10 milliárd fontnak, illetve 11,5 milliárd eurónak megfelelő összeg) befektetést vállal a következő öt évben, amely világszerte tízezer munkahely létrehozását segíti elő. Ez magában foglalja a jelentős finanszírozást a már meglévő és gyorsan növekvő régiók számára, többek között
- 4 milliárd dollárt (3 milliárd fontnak, illetve 3,4 milliárd eurónak megfelelő összeget) az Egyesült Királyságban,
- 1,2 milliárd dollárt (880 millió fontnak, illetve egymilliárd eurónak megfelelő összeget) a franciaországi nyugat-európai központban, valamint
- 500 millió dollárt (375 millió fontnak, iletve 425 millió eurónak megfelelő összeget) az Egyesült Államokban történő működés gyorsítására.
A befektetések további növekedést ösztönöznek más európai piacokon, valamint új piacok megnyitását Latin-Amerikában, az ázsiai–csendes-óceáni térségben és a Közel-Keleten.
„Küldetésünk mindig is az volt, hogy leegyszerűsítsük a pénzügyeket ügyfeleink számára, és az a víziónk, hogy a világ első valóban globális bankjává váljunk, ennek a küldetésnek a legmagasabb szintű kifejezése. Az Egyesült Királyságból indultunk, és mára több mint 65 millió ügyfelet szolgálunk ki világszerte. A mai napon megnyitott új londoni globális központunk lesz az ugródeszka a jövőnk felé. Ez a központ kulcsfontosságú lesz a 100 millió ügyfél eléréséhez vezető növekedésünkben” – idézte a cég közleménye Nik Storonsky, a Revolut vezérigazgatóját és társalapítóját.
A növekedés alappillérei
A Revolut globális növekedési vízióját négy alappillérre építették fel a:
- a nemzetközi terjeszkedésre,
- a termékinnovációra,
- a Revolut Business további növekedésére, valamint
- a stratégiai, kategóriát átalakító partnerségekre.
Nemzetközi terjeszkedés
Latin-Amerikában Revolut mexikói bankként történő indulása várhatóan a jövő év elején valósul meg, emellett előrehaladott tervek vannak Kolumbia és Argentína piacára lépésre is, 2025-ben pedig újabb banki engedélykérelem benyújtása van folyamatban.
Ázsia–csendes-óceáni térségben a 2025 áprilisában megszerzett fizetési engedély alapján, a Revolut Indiában is elindul. A vállalat egy új globális technológiai központot is létrehozott a Fülöp-szigeteken, ami stratégiai lépés a különböző időzónákban végzett nemzetközi tevékenységek támogatására, és jelenleg Ausztráliában és Új-Zélandon is további engedélyek megszerzésén dolgozik.
Az Afrika és Közel-Kelet régióban a Revolut első lépéseit teszi Afrikában, Dél-Afrikával kezdve, és nemrégiben kezdeti fizetési engedélyt szerzett az Egyesült Arab Emírségekben, amellyel megkezdte közel-keleti terjeszkedését.
Európában a Revolut májusban jelentette be egy új nyugat-európai központ létrehozását, valamint azt, hogy francia banki engedély iránti kérelmet nyújt majd be. Emellett még az idén fióktelepek nyílik Portugáliában és Belgiumban.
A Revolut hazai és régiós terveiről nyilatkozott nemrég lapunknak a cég közép-kelet-európai régiójának növekedési vezetője, Mariia Lukash, aki a térség sajátosságairól és arról beszélt, miért játszik Magyarország kulcsszerepet a terjeszkedésben.
Termékinnováció
Vlad Yatsenko, a Revolut tehnológiai vezetője és társalapítója, valamint Tara Massoudi, a prémium termékek vezérigazgatója betekintést nyújtott a vállalat termékvíziójába és fejlesztési folyamataiba, különösen a mesterséges intelligencia és a privátbanki szolgáltatások irányába tett előrelépéseket kiemelve. Ez a stratégiai fókusz az innovációra és egy átfogó globális pénzügyi ökoszisztéma kiépítésére biztosítja a Revolut piacvezető pozícióját, amelyet jelenleg 65 millió ügyfél használ, havonta több mint egymilliárd tranzakció feldolgozására.
Revolut Business
A Revolut Business ütemesen tovább növekszik a cég jelentése szerint, átalakítva az üzleti pénzügyek élményét. James Gibson, a Revolut Business vezérigazgatója az eseményen bejelentette, hogy a platform évesített bevétele nemrég meghaladta az 1 milliárd dollárt.
A platform fizetési szolgáltatásának látványos növekedésével, amely havonta több mint 4 millió kereskedői tranzakciót dolgoz fel, a Revolut Business megszilárdította pozícióját a globális B2B fintech vezetők között.
Stratégiai partnerségek
Bemutatták a Revolut nemrégiben bejelentett globális partnerségét is a jövőbeli Audi Forma–1-es csapattal. Jonathan Wheatley, a csapatfőnök csatlakozott a színpadon Antoine Le Nelhez, a Revolut növekedési és marketingigazgatójához, hogy betekintést nyújtson a partnerség jövőjébe, többek között közös márkázású limitált kiadású kártyák terveibe.
Forrás: sajtóközlemény
(Címlapkép: Revolut)