Újabb fintech lép be a mobilpiacra

Digitális SIM-kártya bevezetését tervezi a Monzo. A brit digitális bank virtuális mobilhálózat-üzemeltetővé válna, amely saját mögöttes infrastruktúra kiépítése nélkül szolgálná ki az ügyfeleket.

Saját digitális SIM-kártya és mobilelőfizetés bevezetését tervezi a Monzo a Financial Times értesülései szerint. A hírt a lapnak a cég megerősítette, jelezték ugyanakkor, hogy a szolgáltatás fejlesztése még korai szakaszban jár.

Kedvező díjszabás

A Monzo valószínűleg virtuális mobilhálózat-üzemeltetővé válna, szolgáltatásai nagyobb távközlési hálózatokra épülnének, azok tarifáinál ugyanakkor alacsonyabb áron lennének elérhetőek.

James Robinson, az Assembly Research vezető elemzője a Financial Timesnak elmondta, hogy az új belépőknek jelentős hatása lehet a brit mobilpiacra. Többmillió ügyféllel rendelkeznek ugyanis az Egyesült Királyságban, akiknek értékesíthetik a szolgáltatásaikat, így várhatóan a mobilcégekénél vonzóbb ajánlatokat kínálnak majd az ügyfeleiknek, mint az árak, mind az egyéb feltételek, például a roamingdíjak tekintetében.

Több mint 13 millió felhasználó

Az új szolgáltatásról szóló hír alig két héttel azt követően érkezett, hogy a Monzo bejelentette: ügyfelei száma meghaladta a 13 milliót. A digitális bank már több mint 12,5 millió lakossági felhasználót szolgál ki – ez az Egyesült Királyság felnőtt lakosságának a 20 százaléka. Az üzleti ügyfelek száma pedig már meghaladja a 700 ezret.

A digitális bank a 2024–2025-ös pénzügyi évet minden szempontból kiemelkedő eredményekkel zárta. Az éves árbevétel elérte az 1,2 milliárd fontot, ami 48 százalékos növekedés az előző évhez képest. A cég adózás utáni profitja 60,5 millió font volt, ami több mint négyszerese a 2024-es 13,9 milliós profitnak. A fintech, először 2024-ben zárt pozitív eredménnyel.

Új bevételi lehetőségeket keresnek a fintechek

Az európai digitális bankok körül az elmúlt hónapokban már többen léptek be a mobilpiacra. A Revolut Mobile Plans elnevezésű mobilcsomag-szolgáltatása első körben az Egyesült Királyságban és Németországban indult el, de hamarosan további piacokon is elérhetővé válik.

Nem sokkal később a német N26 is bejelentette mobilcsomagjait, amelyek nem csak versenyképes árakat, hanem maximális rugalmasságot kínálnak, ezzel tovább erősítve a neobankok pozícióját a mindennapi élet digitalizálásában.

A svéd Klarna pedig a Gigs telekommunikációs startuppal kötött partnerséget, amely révén az Egyesült Államokban kínál mobil előfizetést jelenleg, de a tervek szerint még az idén bevezetik a funkciót más piacokon is.

(Forrás: Pymnts)

(Címlapkép: Depositphotos)