Az európai digitális bankok nem állnak meg a pénzügyi szolgáltatásoknál. A német N26 is belépett a telekommunikációs piacra, követve ezzel a Revolut példáját. Az új mobilcsomagok nemcsak versenyképes árakat, hanem maximális rugalmasságot kínálnak, ezzel tovább erősítve a neobankok pozícióját a mindennapi élet digitalizálásában.
Digitális bankokból digitális szolgáltatók: új piacot céloz az N26 és a Revolut
Egyre élesedik a verseny az európai digitális bankok között – de már nemcsak a pénzügyek terén. A német központú N26 bejelentette, hogy saját mobiltelefon-szolgáltatást indít, amivel közvetlen kihívója lett a hasonló irányba lépő Revolutnak. A lépés része annak a szélesebb stratégiának, amely szerint a neobankok nem csupán bankszámlát, hanem komplex digitális életmódot kínálnának felhasználóiknak.
Az N26 2013-ban indult Berlinből, és mára Európa egyik legismertebb neobankjává nőtte ki magát, közel nyolcmillió ügyféllel. A vállalat célja mindig is az volt, hogy újradefiniálja a bankolás élményét – egyszerű, átlátható és teljes mértékben digitális megoldásokat kínálva. A most bejelentett N26 SIM szolgáltatás ennek a filozófiának a folytatása. A mobilkommunikáció integrálása a pénzügyi alkalmazásba új szintre emeli az ügyfélélményt. Az eSIM-alapú szolgáltatás közvetlenül az appból aktiválható és egy újabb eszköz a vállalat kezében ahhoz, hogy a mindennapok digitális központjává váljon.
Vodafone-háttérrel, teljes körű mobilcsomaggal
Az N26 új szolgáltatása, az N26 SIM, a Vodafone 5G hálózatát használja, és digitális eSIM formájában érhető el – közvetlenül az N26 alkalmazáson belül, néhány érintéssel aktiválva. Az ügyfelek három csomag közül választhatnak:
- 10 GB adat – havi 13,99 euróért,
- 30 GB adat – havi 18,99 euróért,
- 100 GB adat – havi 34,99 euróért.
Mindhárom csomag tartalmaz korlátlan belföldi hívást és SMS-t, valamint ingyenes roamingot az EU és az Európai Gazdasági Térség területén. Az előfizetők dönthetnek arról is, hogy meglévő számukat megtartják, vagy új számot kérnek az N26-tól.
Az egyik legnagyobb előnye a szolgáltatásnak, hogy bármikor, egy hónapos felmondási határidővel lemondható – szemben a hagyományos, hosszú távú hűségszerződésekkel. Valentin Stalf, az N26 vezérigazgatója szerint céljuk, hogy új mércét állítsanak a telekommunikációs iparban rugalmas és megfizethető mobilcsomagjaikkal.
A Revolut már elindult, most az N26 követi
A N26 bejelentése alig néhány hónappal követte a Revolut saját mobiltelefon-szolgáltatásának bemutatását. A Revolut előfizetői az Egyesült Királyságban és Németországban csatlakozhatnak elsőként a szolgáltatáshoz, amely szintén korlátlan hívásokat, SMS-eket és belföldi adatforgalmat biztosít. Emellett 20 GB roaming adatot is kínál az EU-ban és az Egyesült Államokban, szintén szerződéses kötelezettség nélkül, havi 12,50 fontért.
A két neobank stratégiája egyértelmű: a pénzügyi szolgáltatások határait feszegetve szeretnének még mélyebben beépülni a felhasználók mindennapi életébe. A mobilkommunikáció tökéletes eszköz erre, hiszen rendszeres használatával erős márkahűséget alakíthatnak ki, és új bevételi forrásokra is szert tehetnek.
Túl a bankoláson: a digitális ökoszisztéma a cél
A lépések jól illeszkednek abba a globális trendbe, ahol a digitális pénzügyi szolgáltatók egyre gyakrabban átlépik az iparági határokat. Ahogy korábban az X is fintech ökoszisztéma kialakítását tűzte ki célul, úgy a Revolut és az N26 is arra törekednek, hogy a mindennapok multifunkcionális platformjaivá váljanak – nem csupán digitális bankokká, hanem digitális életmódszolgáltatókká.
Az N26 és a Revolut mostani lépése nemcsak az ügyfeleknek kínál vonzó alternatívát, hanem a hagyományos távközlési cégeknek is komoly figyelmeztetés. A banki háttérrel rendelkező techcégek komolyan gondolják a piac újrafelosztását.
(Forrás: Finextra)
(Címlapkép: Depositphotos)