Új funkciókkal reagál a BNPL-t érintő kritikákra a Klarna

Újrapozicionálja BNPL termékét a Klarna Nagy-Britanniában, ezzel szeretnének reagálni az üzleti gyakorlataikat érintő folyamatos kritikákra, sokan ugyanis szkeptikusan viszonyulnak a BNPL-hez mivel úgy érzik, hogy a fogyasztók nagy része nincs tisztában a hiteltermék valódi tulajdonságaival. 

A Klarna épp ezért mostantól lehetővé teszi ügyfeleinek, hogy vásárláskor a végösszeg 100%-át kifizessék. Emellett szigorúbb hitelellenőrzést fognak végrehajtani, valamint egyértelműbb nyelvezetet fognak használni fizetéskor, hogy az ügyfelek számára minden világos legyen a konstrukciók részleteivel kapcsolatban. További lépésként a vállalat leegyszerűsítette a felhasználási feltételeit, javított panaszkezelési folyamatain és egyes késedelmi díjakat is megszüntetett.

A Pay Now opció Nagy-Britannia előtt már 20 országban elérhetővé vált, így mostantól a brit ügyfelek is egy részletben fizethetnek a vásárláskor, vagyis nem kötelező igénybe venniük a vállalat hiteltermékeit. A lépéssel a Klarna egyértelműen azokra a vádakra szeretne reagálni, miszerint az appjukat szándékosan úgy alakították ki, hogy az ügyfeleket adósságok felhalmozására ösztönözzék. Emellett az új funkció révén, a BNPL területről terjeszkedve akár a PayPallal és más online fizetési szolgáltatókkal is felvehetik a versenyt.

A Pay Now bevezetése egybeesik számos ügyfélközpontú változtatás bevezetésével, amivel a vállalat célja a brit piacon nyújtott szolgáltatásai színvonalának növelése. Ezen törekvés központi részeként a Klarna immár nyílt banki szolgáltatásokat is kínál, ami lehetővé teszi az ügyfeleknek, hogy az alkalmazásban megosszák a bankszámláik bevételi és költési adatait, amivel könnyedén igazolhatják, hogy alkalmasak egy adott hiteltermék igénybevételére. Emellett a Klarna hitelinformációs ügynökségekkel is együtt dolgozik, hogy a felelős BNPL felhasználók hitelbesorolása növekedni tudjon a platform adekvát használatának köszönhetően.  

Forrás: Finextra

Bátorfi Botond