Új szintre emeli együttműködését az Affirm és az Adyen. Az Affirm, amely elsősorban az Egyesült Államokban alakított ki erős jelenlétet a BNPL szektorban, mostantól az Adyen fizetési infrastruktúrájára rákapcsolódva kezdi el kínálni termékeit és szolgáltatásait az Egyesült Királyságban.
Az Affirm-Adyen együttműködésnek köszönhetően az Adyen kereskedő ügyfelei mostantól könnyedén integrálhatják az Affirm BNPL megoldásait tevékenységükbe. Az Adyen olyan nemzetközi nagyvállalatoknak nyújt fizetési szolgáltatásokat, mint az eBay, a H&M és az Uber, de emellett jelentős kis- és középvállalati ügyfélbázisa is van. A partnerségnek köszönhetően az Affirm brit nyitása egy nagy lökést kap, kamatmentes és kamatos részletfizetési BNPL termékei és szolgáltatásai egy nagy tömeget tudnak elérni.
A kezdeményezés célja, hogy a vásárlók számára nagyobb pénzügyi rugalmasságot biztosítson, miközben a kereskedők számára növelje az értékesítési forgalmat és javítsa a vásárlói élményt. Az Adyen tapasztalatai szerint az Affirm használata az Egyesült Államokban és Kanadában jelentős forgalomnövekedést eredményezett a partnerek számára.
Az együttműködés egy újabb példa arra, hogy az Adyen egyre erősebben használja kiterjedt nemzetközi jelenlétét partnerei támogatására. Engedélyeivel, nemzetközi terjeszkedésével az Adyen bankokat és fintech cégeket egyaránt támogat innovatív pénzügyi szolgáltatások nyújtására. Most a fizetési folyamatokba ágyazott hitelezést tesz lehetővé egyfajta közvetítőként, de többek között hitelezésben, fizetési infrastruktúrákhoz való hozzáférésben és nem-pénzügyi kontextusba beágyazott fizetésekben is gyakran gyakran szerepet vállal.
Erősödő verseny a BNPL piacon
Az Affirm brit piacra lépése része annak a stratégiának, amellyel a vállalat globális jelenlétét erősítené. Ugyanakkor az iparágban egyre kiélezettebb a versenyben, többek között a Klarna terjeszkedése miatt. A svéd fintech óriás nemrég a Walmart kizárólagos BNPL partnere lett, leváltva az Affirm-öt. A Klarna a Walmart ügyfeleinek a OnePay nevű fintech startupon keresztül nyújt majd BNPL-megoldásokat.
A bejelentés hatására az Affirm részvényei 8 százalékot estek, mivel a Walmart elvesztése jelentős bevételkiesést jelenthet a vállalat számára. Az Affirm és a Klarna régóta riválisok a BNPL piacon. Míg az Affirm eddig főként az Egyesült Államokban volt meghatározó szereplő, a Klarna több piacon igyekezett érvényesülni. A két fél közti amerikai verseny az Affirm újkeletű nemzetközi nyitása miatt gyorsan kiterjedhet több piacra.
Max Levchin, az Affirm vezérigazgatója korábban hangsúlyozta, hogy a vállalat üzleti modellje eltér versenytársaiétól. Az Affirm bevételei főként a tranzakciós díjakból származnak, míg a Klarna jelentős hangsúlyt fektet a marketingből származó bevételekre is. Levchin szerint az Affirm az átláthatóságra és a pénzügyi fenntarthatóságra összpontosít. A Klarna eközben nagyobb hangsúlyt fektet a vásárlók szélesebb körű elérésére és a reklámbevételek növelésére.
(Forrás: BusinessWire, TechCrunch)
(Címlapkép: Depositphotos)