Szingapúr etikai kódexet dolgoz ki az AI használatára

A szingapúri kormány a mesterséges intelligencia és a személyes adatok felhasználása körüli kormányzási program kidolgozására törekszik, amivel célja, hogy az új technológia nemzetközi központjává váljon. A terv felügyeletére egy állami és magánszektorbeli szervezetekből álló – köztük a Szingapúr Monetáris Hivatala – szabályozó hatóságot is bevonó tanácsadó testületet neveztek ki.

V.K. Rajah, a Szingapúri Monetáris Hatóság igazgatója 2014. november 1-je óta és Szingapúr egykori főügyésze, egy ötéves kutatási projektet is támogat az AI és a személyes adatok etikus használatával kapcsolatban. A személyes adatok felhasználásának kérdése az Egyesült Királyságban működő Cambridge Analytica és a Facebook adatok felhasználása körüli botránynak köszönhetően került a figyelem középpontjába.

Közben az AI és az automatizálás hatása a munkahelyekre és a személyes adatok védelmére továbbra is elsődleges szempont a bankszektor számára.

A hét elején a Citi egyik ügyvezetője arra figyelmeztetett, hogy a bankszektorban akár
10 000 munkahely is megszűnhet az automatizálás, a robotizáció és a mesterséges intelligencia elterjedése miatt az elkövetkező öt évben.

Szingapúr nem egyedül törekszik arra, hogy hivatalosan foglalkozzon ezekkel a kérdésekkel. Novemberben az Egyesült Királyság bejelentette, hogy egy 9 millió fontos etikai központot kíván létrehozni, valamint a hónap elején az indiai hatóságok közzétettek egy AI stratégiai vitaanyagot, amely a felelősség kérdését vizsgálja. A szingapúri kormányzási tervek legfontosabb elvei annak biztosítására irányulnak majd, hogy az AI használata “érthető, átlátható és tisztességes” mondja a kommunikációs és információs miniszter S. Iswaran. “Jó szabályozásra van szükség ahhoz, hogy az innováció által építhessük a polgárok bizalmát.”

Forrás: Finextra

Szilágyi Viktória