A zsebpénzkártyákra szakosodott brit fintech, a GoHenry gyermekeknek szánt edukációs szolgáltatásokat kezd el kínálni alkalmazásán belül. A Money Missions életkorhoz és meglévő tudáshoz igazított pénzügyi edukációt nyújt 6 és 18 év közötti gyermekek számára.
A GoHenry szülők és gyermekek számára kínál közös pénzügyi élményt. Alkalmazásukon keresztül a gyermekek egy prepaid Visa bankkártyához juthatnak, melynek egyenlegét szüleik töltik fel tetszésüknek megfelelően. Az irányítás teljes mértékben a szülők kezében van, folyamatosan követhetik a kártyaforgalmat, bármikor zárolhatják vagy feloldhatják a bankkártyát, valamint korlátozhatják azt is, hogy hol költheti el pénzét gyermekük.
További hasznos funkciókkal is rendelkezik az alkalmazás. Például a pénzfeltöltést kötelező és opcionális házimunkához is lehet kötni az appon belül, ezzel egyfajta felnőtt munkaélményt létrehozva a gyerekek számára. A gyermekek megtakarítási célokat is kitűzhetnek, melyek elérésében támogatja őket a GoHenry. A társadalmi felelősségvállalás jegyében pedig még egy adakozási funkció is a család rendelkezésére áll.
A most bevezetett Money Missions mélyíteni szeretné a pénzügyi edukációt a tapasztalaton alapuló tanuláson túl. A gamifikációs elemekre nagyban építő szolgáltatás keretein belül a gyermekek pénzügyi témájú oktatóvideókat nézhetnek és ezeken alapuló kvízeket tölthetnek ki, jutalmul pedig pontokat és jelvényeket szerezhetnek. A száraz, kötelező jellegű tanulmányi élményből egy színes, szórakoztató kihívást csináltak, amivel a gyermekek egyenesen igénylik az edukációs tartalmak fogyasztását.
Jelenleg kilenc pénzügyi kategóriát tettek elérhetővé, amelyeken keresztül a gyermekek tanulhatnak pénzügyi alapfogalmakról, megtakarításról, adakozásról, büdzsézésről, bevételről, költségkezelésről, pénzügyi biztonságról, hitelről és befektetésről is.
A Cambridge-i Egyetem kutatásai alapján a gyermekek már 7 éves koruktól elkezdenek pénzügyi attitűdöket és szokásokat kialakítani. Így kifejezetten fontos, hogy már ebben a korban megfelelő, egészséges viselkedésformákat vegyenek fel, főleg annak fényében, hogy a kutatás szerint a tinédzserek 87 százalékának problémát jelent a felelősségteljes pénzügyi döntéshozás.
Forrás: The Fintech Times
Qayum Dániel