A Starling elérte azt a mérföldkövet, amit a neobankok közül eddig szinte senkinek sem sikerült: végigcsináltak egy teljes hónapot veszteség nélkül. Az októberi hónap ráadásul nem csak plusz nullás eredményt hozott: összsen 800.000 font profitot termeltek, ami éves szinten 10 millió fontot jelen, ez pedig közel 10%-os marzsnak felel meg.

Jelenleg 1,8 millió ügyfélszámlát tartanak nyilván, ezeken összesen 4 milliárd font betétállomány található, melyből 1,5 milliárdot helyeztek ki hitel formájában. Október folyamán ez az állomány a fent jelzett nyereség mellett 9 millió dollár bevételt termelt, amiből 5,5 milliót a kihelyezett hitelek kamatai hoztak, a maradék 3,5 millió pedig a különböző havi- és tranzakciós díjakból gyűjt össze. Az októberi bevétel négyszer magasabb, mint az egy évvel ezelőtti, és több, mint 30%-ot emelkedett az előző negyedévhez képest.

Érdemes a költségszerkezetre is vetni egy pillantást: a működési költségek mindössze 30%-kal nőttek az elmúlt évben, noha ezalatt az ügyfélszám megduplázódott, a fix költségek pedig szinte változatlanok maradtak.

Az átlagos ügyfélméret is beszédes: egy átlagos lakossági felhasználó egyenlege 1625 font (körülbelül 650 ezer forint), egy vállalati számlán átlagosan 14.900 fontot tartanak (kb. 6 millió forint), az egyéni vállalkozók pedig 3.100 fontot (1,2 millió forint) tartanak Anne Bodin bankjában.

Az alapító-vezérigazgató az eredmények publikálásának apropóján üzent a versenytársaknak is: elmondta, hogy ők sosem fizettek jóváírásokkal azért, hogy bárki az ügyfelük legyen, olyan divatcikkeket sem árusítanak mint a metál kártyák, és a különböző felesleges kiegészítő szolgáltatások sem kerültek fókuszba, ezzel szemben olyan termékpalettát fejlesztettek és kínálnak, ami minden szempontból könnyebbé teszi ügyfélkörük életét. Hozzátette, hogy muszáj volt minél hamarabb megérkezni a profittermelő vállalatok közé, hiszen nem azért építik a Starlingot, hogy a hype tetején eladják egy nagybanknak, hanem egyértelmű cél a londoni tőzsde.

Forrás: Finextra

Suppan Márton