A Standard Chartered 41 országban indította el új generatív AI eszközét, az SC GPT-t, amely már több mint 70 ezer alkalmazott munkáját támogatja. Az AI megoldás növeli a munkatársak hatékonyságát és személyre szabott az ügyfélélményt kínál ezzel új szintre emelve a bank tevékenységét.
Automatizál, elemez és személyre szab
A SC GPT a Standard Chartered történetének egyik legnagyobb digitális fejlesztése, amely egyszerre szolgálja az operatív hatékonyság növelését és az ügyfélkapcsolatok javítását. Az új eszközt világszerte több mint 70 ezer munkavállaló használja napi munkája során. A generatív AI megoldás célja felgyorsítani a belső folyamatokat, automatizálni a szoftverfejlesztést, támogatni az értékesítést és marketinget, illetve hatékonyabban kezelni a banki kockázatokat.
A bank szerint az SC GPT képes lesz személyre szabott tartalmakat generálni, elemzéseket készíteni, és támogatni az ügyfélkommunikációt is. Emellett automatizálja a kockázatkezelési folyamatokat, ami kiemelten fontos a banki megfelelés és biztonság szempontjából.
Igazodik a regionális igényekhez
A Standard Chartered nem csupán egy központosított AI eszközt vezetett be, hanem lehetőséget biztosít arra is, hogy regionális csapatai a saját piacaik igényeire szabják azt. A bank többek között digitális marketingkampányok generálására, fordításra és tanácsadási feladatok támogatására használja az AI-t. Mindenhol az adott piac sajátosságait figyelembe véve.
Emellett készül egy olyan belső, testreszabott verzió is, amely a bankcsoporton belüli adatokra építve képes komplex, az egész intézményre kiterjedő problémákra választ adni. Ez jelentős versenyelőnyt jelenthet a brit bank számára
Felelősségteljes mesterséges intelligencia
Mohammed Rahim, a Standard Chartered adatügyekért felelős vezetője szerint a SC GPT fejlesztésénél kiemelt figyelmet fordítottak az etikus és átlátható AI-használatra. A rendszerbe épített etikai és kockázatkezelési protokollok célja, hogy elkerüljék a torzításokat és biztosítsák a pontosságot az ügyfélkiszolgálásban és belső döntésekben egyaránt.
A Standard Chartered vezérigazgatója szerint a generatív mesterséges intelligencia már nem csupán lehetőség, hanem üzleti kényszer a bankszektor számára. A határokon átnyúló pénzügyi szolgáltatásokban és a vagyonosabb ügyfélkör kiszolgálásában rejlő lehetőségek kiaknázása elképzelhetetlen AI megoldások nélkül.
Új korszak kezdete
Az SC GPT nemcsak technológiai újítás, hanem a Standard Chartered digitális stratégiájának sarokköve is. A bank az AI-alapú működés mellett kötelezte el magát, és ezt az utat követve kíván hosszú távon értéket teremteni ügyfelei és munkatársai számára is.
A bevezetés mögött világos üzenet áll: a bankszektor jövője az automatizált, intelligens működésen alapul – és a Standard Chartered a frontvonalban kíván maradni.
(Forrás: Standard Chartered, FutureIOT)