Meglepő tapasztalatok a K&H Banknál az online számlanyitáskor: Mi működött, és mi nem?

A K&H Banknál a lakossági számla mellett vállalkozások is nyithatnak bankszámlát online. Nem minden esetben van azonban lehetőség erre fióklátogatás nélkül, de ahol igen, ott gyors és egyszerű a folyamat.

A Peak szakértői sorra tesztelik a szélesebb ügyfélkörrel rendelkező hazai bankok online számlanyitási folyamatát, amelynek eredményeit egy cikksorozatban mutatjuk be. A vizsgálati szempontokról itt írtunk, a Gránit Banknál tapasztaltak itt érhetők el.

A K&H Banknál lehet lakossági forintszámlát online is nyitni. A bank honlapján könnyen megtalálható a számlanyitási opció, és az első lépések is egyszerűek. Amikor elkezdtem a folyamatot, egy egyszerű, érthető útmutatót követhettem, ami egyből a legfontosabb kérdésekkel indított. Ilyenekkel például:

– Milyen operációs rendszert használ a mobilom?

– Magyar állampolgár vagyok-e?

– Elmúltam-e 18 éves?

– Ez lesz-e az első lakossági forint bankszámlám a K&H-nál?

A kérdésekre adott válaszok után le kellett töltenem a „KH Számlanyitás” applikációt, ami lépésről lépésre végigvezetett a teljes folyamaton. Fontos, hogy közben nem lehet kilépni az applikációból, mert akkor elölről kell kezdeni a folyamatot. Szerencsére nálam minden zökkenőmentesen ment.

A szükséges dokumentumok és eszközök

A számlanyitáshoz néhány alapvető dokumentumra és eszközre volt szükség:

– személyi igazolvány,

– lakcímkártya,

– okostelefon és stabil internetkapcsolat.

Az applikáción keresztül be kellett fotóznom a személyi igazolványomat és a lakcímkártyámat, valamint egy szelfit is kellett készítenem. Az adatbevitel után hamarosan SMS-ben megkaptam a netbank használatához szükséges kódokat.

Az elektronikus csatornák elérése és beüzemelése

Az első kisebb akadály akkor jött, amikor megpróbáltam belépni a K&H netbankba. Az e-bank kódbeolvasó funkció és a mobil-token sem működött megfelelően, ezért felhívtam az ügyfélszolgálatot. Azonnal felvették a telefont, és rövid idő alatt megoldották a problémát, így végül sikerült belépnem a rendszerbe. 

Ezek után letöltöttem a K&H mobilbank alkalmazását, ahol szintén gyorsan és gond nélkül sikerült belépnem. Az ügyfélszolgálat gyorsasága és hatékonysága kiemelkedő volt, ami nagyban hozzájárult a pozitív ügyfélélményhez.

A devizaszámla nyitásának nehézségei

Bár a lakossági forintszámla nyitása teljes mértékben megoldható volt online, amikor devizaszámlát szerettem volna nyitni, már nem volt ilyen egyszerű a helyzet. Az alkalmazáson belül nem volt lehetőség devizaszámla nyitására, ezért személyesen kellett bemennem egy K&H bankfiókba. 

Másnap reggel el is mentem a hozzám legközelebbi fiókba, ahol körülbelül 30 perc alatt megnyitották a számlát. Bár a folyamat viszonylag gyors volt, mégis kicsit csalódást keltett, hogy a devizaszámla nyitását nem tudtam teljesen online intézni.

Az online számlanyitási folyamat automatizáltsága

A forintszámla-nyitási folyamat nagy része teljesen automatizált volt. A felhasználónak csupán annyit kell tennie, hogy válaszol néhány egyszerű kérdésre, lefotózza a kért dokumentumokat, készít egy szelfit és követi az alkalmazás utasításait. A rendszer automatikusan feldolgozta az adatokat, és banki alkalmazottak beavatkozása nélkül végigfut a számlanyitás.

A számlanyitási folyamat egységessége

A forintszámla-nyitási folyamatot számítógépről kezdtem el, de hamar átirányítottak mobil eszközre. A K&H Számlanyitás applikáció letöltését követően már a teljes folyamatot az alkalmazásból irányítottam, így nem volt szükségem további eszközökre. Amikor azonban devizaszámlát szerettem volna nyitni, nem volt lehetőségem ezt online intézni, ami rontotta az élményt.

Vállalkozói számlanyitás a K&H-nál

A K&H Banknál egyéni vállalkozóként a vállalkozásoknak szóló folyamatot vittük végig. Itt az online felület lehetőséget biztosít arra, hogy az indulás előtt felmérjük, melyik számlacsomag felel meg leginkább a vállalkozásunk igényeinek. A bank weboldalán található kalkulátor segítségével becsülhető, hogy adott árbevétel és (részletes keresést választva) számlaforgalom mellett melyik számlacsomag milyen költséget jelent majd a vállalkozásnak; a választható számlák költségeit össze lehet hasonlítani.

Az online számlanyitási folyamat rendkívül felhasználóbarát. Ha kéznél vannak a szükséges adatok – például az adószám, nyilvántartási szám és statisztikai számjel –, mindössze tíz perc alatt elvégezhető. Az egyszerű lépések követése közben a rendszer végigvezet a folyamaton, ami nagy segítség azok számára, akik nem jártasak a pénzügyi adminisztrációban.

Miután az online jelentkezést lezártuk, időpontot kell választani telefonos adategyeztetésre. Erre másnap reggel 9 órát jelöltem meg – pontosan ekkor hívtak. Az adategyeztetés során további 10 perc elegendő volt az igénylés véglegesítéséhez.

Bár az online folyamat gyors és kényelmes, a szerződés aláírása személyes jelenlétet igényel. Ezt a korábbi telefonos egyeztetés során megbeszélt bankfiókban lehet megtenni, ahol az ügyintézés egy órán belül lezajlik. Az aláírást követően a számla aktívvá válik, és azonnal használható.

Online számlanyitás, de nem minden esetben

A K&H Bank online számlanyitási folyamata gyors és egyszerű, az alkalmazás jól működött, az ügyfélszolgálat pedig rendkívül segítőkész volt a fellépő problémák megoldásában – ott, ahol ez rendelkezésre áll. Kizárólag lakossági forintszámla nyitható azonban fióklátogatás nélkül – lakossági deviza és vállalkozói számla igénylése esetén személyesen be kell menni egy bankfiókba. A K&H digitális csatornáinak aktiválása és használata egyszerű, de kizárólag a mobilapp használatakor lehet egy eszközön végigvinni a számlanyitást. Az ügyfélterhelés minimalizálása szempontjából a bank kiválóan teljesít, de a teljesen digitális élmény biztosításához  további fejlesztések szükségesek.

(Címlapkép: Depositphotos)