Már minden ötödik brit felnőtt Monzo ügyfél

A brit digitális bank, a Monzo nemrégiben bejelentette, hogy ügyfeleinek száma átlépte a 10 millió főt. A hír pár héttel azután látott napvilágot, hogy a cég először zárt nyereséggel egy teljes évet.

TS Anil vezérigazgató elmondása szerint alig 12 hónap alatt további kétmillió ügyfél választotta a Monzót. Ez azt jelenti, hogy már minden ötödik brit felnőtt Monzo ügyfél.

A növekedés nem csak az ügyfélszámokban mutatkozik meg. A Monzo májusban 190 millió dollárt gyűjtött, amivel a vállalat elérte a 5,2 milliárd dolláros értékeltséget. A tőkeemelés része a neobank tengerentúli terjeszkedési tervének, aminek keretében Conor Walsh (a Cash App korábbi termékfejlesztési vezetője) fogja majd irányítani az amerikai műveleteket. Emellett a Monzo Írországon keresztül Európába is terjeszkedni kíván. Júniusban a vállalat közölte, hogy megkezdte egy dublini iroda megnyitásának előkészületeit.

A Monzo júniusi jelentésében 15,4 millió fontos adózás előtti nyereségről számolt be, szemben az előző évi 116,3 millió fontos veszteséggel. Ez az eredmény komoly fordulatot jelent a cég pénzügyi teljesítményében, és alátámasztja a vállalat stabilitását és növekedési potenciálját.

Célkeresztben a fiatalok

Ezzel párhuzamosan a neobank bemutatta a Monzo for Under 16s névre keresztelt fiataloknak szóló számláját is. A Monzo for Under 16s célja, hogy pénzügyi menedzsment eszközöket biztosítson 6 és 15 év közötti gyerekeknek, lehetővé téve számukra az alapvető pénzügyi készségek elsajátítását és gyakorlását. A Monzo szerint az Under 16s számlák útmutatást nyújtanak a megtakarítás, a költségvetés-készítés és a biztonságos online vásárlás terén. A gyermekek, amint elérik a megfelelő életkort, továbbléphetnek a 16-17 éveseknek szánt számlára, majd felnőttkorban rendes Monzo számlát nyithatnak.

Van még hova fejlődni a pénzügyi ismeretek terén

A fiatalabb ügyfelek pénzügyi oktatására irányuló erőfeszítések különösen fontosak egy olyan időszakban, amikor sok tinédzser a fejlettebb országokban – például az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban – nem rendelkezik megfelelő pénzügyi ismeretekkel. Bár a diákok több mint kétharmada rendszeresen használ pénzügyi termékeket és szolgáltatásokat, a pénzügyi műveltség szintje még mindig túl alacsony ahhoz, hogy biztonságosan elkerüljék a pénzügyi kockázatokat.

Az OECD legújabb pénzügyi műveltségi jelentése 14 OECD-országban és hat partnerországban vizsgálta a 15 évesek pénzügyi készségeit, és megállapította, hogy sokan közülük már fiatal korban is végeznek alapvető pénzügyi tevékenységeket. Ennek ellenére az OECD-országokban átlagosan csaknem minden ötödik diák nem érte el az alapvető pénzügyi műveltségi szintet.

A Monzo új programja tehát nemcsak a pénzügyi tudatosság növelését célozza meg a fiatalok körében, hanem segít abban is, hogy a következő generáció felkészültebb pénzügyi döntéseket hozzon. Ezzel a lépéssel a Monzo nem csupán egy új ügyfélkört céloz, hanem hosszú távon is hozzájárul a társadalom pénzügyi stabilitásához és jólétéhez is.

Hasonló célt tűzött ki magának Magyarországon a Peak is a Parent & Child nevű megoldásával. Ez egy fiatalokat célzó, mesterséges intelligencia alapú, pénzügyi műveltséget fejlesztő családi banki megoldás. A Parent & Child a legkorszerűbb AI technológiát használja, hogy egyedi, hiper-perszonalizált oktatási élmények létrehozásával alapvető pénzügyi ismeretekkel és készségekkel ruházza fel a fiatalokat.

(Forrás: PYMNTS, PYMNTS)

(Címlapkép: Depositphotos)