Már a házi kedvencekre is köthetünk biztosítást

Folyamatosan jelennek meg az újszerű biztosítási termékek. A szokatlan konstrukciókra több példát is látunk; vannak kötvények, amelyek a kibertámadásoktól védenek meg, egyes hírességek pedig értékes testrészeikre is köthetnek biztosítást. A kisállat-biztosítás is hasonlóan egyedi történetnek hangzik, holott viszonylag sok helyen elérhető. A területben rejlő lehetőség pedig egyre nagyobb.

Az elmúlt években a pandémia hatására is megnőtt az állattartási kedv. Sokan magányosnak érezték magukat a bezártság miatt és hűséges társat kerestek a menhelyek és tenyésztők közreműködésével. Hogy ez a hirtelenjött kedv mennyire jó dolog (sokan visszaviszik az állatot mikor szembesülnek a vele járó teendőkkel) az más kérdés, de ez nem tartozik most ide.

Generációváltás zajlik

Látványos, hogy a volumen növekedése mellett az összetétel is változik. Egyre nagyobb arányban van az állattartók között az Y- és Z-generáció, azaz a fiatal felnőttek. Mostanra a 18-40 év közöttiek teszik ki a gazdák 70 százalékát. Ez nagy változás, mert nekik teljesen más termékeket lehet keresztértékesíteni a házi kedvenc mellé, mint az idősebbeknek. 

Az egyik nyertes területet egyértelműen a kisállat-biztosítást kínáló szolgáltatók jelentik, mivel a fiatalabbak nyitottak ezekre a megoldásokra. A verseny persze egyre intenzívebb. Létrejönnek új, erre a termékre fókuszáló insurtechek, de a hagyományos biztosítók közül is többen felveszik a kínálatba a kisállat-biztosítást.

Telítődik a szektor

A TechCrunch gyűjtése elég jól lefedi a jelenleg ismert szereplőket. Nagy-Britanniában ott van a ManyPets (ők több országban is jelen vannak), a Waggel és a PetPlan, míg az Egysült Államokban a Lemonade, a Figo és a Trupanion áll az állattartók rendelkezésére. Az európai kontinensen a francia Dalma, valamint a svéd Lassie említhető.

Ahogy említettük, folyamatosan érkeznek a kihívók, közéjük sorolható a Napo is. A londoni insurtech egyedi megközelítést választott a piacra lépéskor. Nem csupán biztosítási termékeket kínál az ügyfeleknek, hanem hasznos tippeket is ad, amelyek segítségével megelőzhetik az egészségügyi gondok kialakulását. Szintén figyelmet fordítanak a felelősségteljes állattartással kapcsolatos edukációra, ami ismét a gondok megelőzését segíti elő. 

A Napo által követett preventív attitűd újszerű ezen a területen, egyben imponáló is. A vállalat nem arra fókuszál, hogy minél több biztosítást adjon el, sőt tevékenységével akár csökkentheti is az irántuk felmerülő igényt. Ideális esetben az ügyfelek olyan ismeretekkel gazdagodnak, amelyek segítik őket több probléma elkerülésében. Így a nap végén bizonyos eshetőségekre már nem is kell biztosítást kötniük. Ez a Napo-nak is jó, hiszen a kevesebb káreset miatt csökkennek a kockázatok és nő a biztosítási portfólió jövedelmezősége. 

A befektetőknek is tetszik ez a filozófia

A Napo modellje nem csak a laikusok szerint ígéretes: nemrég 15 millió fontot kaptak a befektetőiktől egy Series A finanszírozási kör keretein belül. Az insurtech alig egy évvel az indulás után már több mint 35 ezer kisállatot biztosított. Az ügyfeleknek állatorvosokkal való állandó online konzultációt biztosítanak, továbbá hasznos erőforrásokkal segítik őket házi kedvencük elhízásának megelőzésében. Sőt, még személyes oktatásokat is tartanak, ahol a kutyákat lehet tréningezni szakértők segítségével. 

“Minden új kisállat-biztosítóval találkoztunk Európában. A Napo azzal emelkedik ki a mezőnyből, hogy egy olyan ökoszisztémát épít, ahol az állattartók edukációja, az állatorvosi szakértelem biztosítási és a kisállatok egészségjavítását célzó erőforrások együttesen teremtenek értéket. Így kevesebb káreset megy végbe, mindez pedig alacsonyabb prémiumokat és elégedett ügyfeleket von maga után hosszú távon.”

(Forrás: TechCrunch)

(Borító: Depositphotos)