Június 3-án és 4-én Bécs adott otthont Európa egyik legfontosabb pénzügyi eseményének, a #MOI – The Magic of Innovation Day-nek, amely idén már 11. alkalommal hozta össze a banki, biztosítási és startup szektor legígéretesebb szereplőit. A kétnapos rendezvény nemcsak tudásmegosztó platformként szolgált, hanem díjazta a legkiválóbb női vezetőket, fiatal tehetségeket és jövőformáló startupokat is.
Inspiráló példaképek: Women in Finance díjazottak
A „Women in Banking Award” első helyezettje Czikora Emese, az OTP Bank bankbiztosítási vezetője lett. Az ezüstérmet Ana Marinic (Raiffeisen Steiermark, Ausztria), míg a bronzérmet Viktoria Reininger (N26, Németország) vihette haza.
A „Women in Insurance Award” 2025-ös győztese az osztrák Alma Ribanovic lett, aki a GRECO Speciality-nél lát el csoportszintű vezetői feladatokat. Második helyen a magyarországi K&H bank termékfejlesztési vezetője, Bíczók Orsolya végzett, harmadik lett a német ERGO értékesítési igazgatója, Jana Siering. A döntőbe jutott továbbá Sandra Vucurovic (MarshMcLennan, Szerbia) és Marie-Luise Trischitz (ERGO, Ausztria) is.
Ezek a díjak nemcsak szakmai elismerések, hanem fontos üzenetek is a pénzügyi világ számára: a női vezetők szerepe és hatása egyre hangsúlyosabb az innováció és ügyfélélmény fejlesztésében.
Feltörekvő tehetségek: a #MOI2025 Talent Awards
A fiatal szakemberek teljesítményét a Talent Award díjakkal ismerték el. A biztosítási szektorban Birgit Kriz (Allianz Partners, Ausztria), Orosz Imre Dániel (Generali, Magyarország) és Andrea Legat (Uniqa, Ausztria) emelkedtek ki. A banki kategóriában Christoph Schwarzl (Bank99, Ausztria) bizonyult a legkiemelkedőbbnek.
Ők azok, akik a jövő pénzügyi rendszerét építik – digitális érzékenységgel, ügyfélfókuszú szemlélettel és adaptív gondolkodásmóddal.
Startup verseny: Fintech és Insurtech megoldások 5 percben
A “pitch like a startup, even if you aren’t” mottó szellemében startupok és vállalati innovátorok mutatták be ötleteiket – szigorúan 5 percben.
A fintech kategória nyertese az osztrák Shoptimizer lett, amely a vásárlási élmény és banki integráció új szintjét hozza el. Második helyre a magyar B120LifeTresor került, harmadik a szlovák ITGO! lett. A döntőbe jutott még az osztrák Thinkers.ai és a svájci AI Risk is.
Az insurtech mezőnyben a Contextflow (Ausztria) aratott győzelmet, míg a Cleos (Németország) és CrashWise (Ausztria) végeztek a dobogón. Az osztrák ks actuaries és Lynxia is bejutott a legjobb öt közé. A startupok iránti érdeklődést jól jelezte, hogy a győzteseket közönségszavazás útján választották ki – ez pedig erős visszajelzés a piac valódi igényeiről.
A tavalyi pitch verseny győztese a Peak csapata volt, akik a fiatalok pénzügyi tudatosságát fejlesztő Parent & Child megoldásukkal zsebelték be az első helyet.
Kulcskérdések, amelyek a jövőt formálják
Az eseményt izgalmas keynote előadások és panelbeszélgetések színesítették, olyan nevekkel, mint Nadine Rührlechner (EFS Consulting), Dr. Michael Straif (VALANTIC), vagy Danila Stolbov (Gidrolock). A digitalizáció és ügyfélközpontúság témáiban mélyebb gondolatokat hallhattunk Ilkin Temocin-től (Specific-Group), Claudie Segre-től, vagy Dr. Viktor Dombi-tól is.
A panelbeszélgetésekben olyan neves cégek vettek részt, mint a GOOGLE, UNIQA, Allianz Partners, KOBAN, Bank Millenium, NN, VIG, Plug and Play. Mindegyikük ugyanarra a közös pontra világított rá: a pénzügyi szektor készen áll arra, hogy új utakat járjon be.
Egy új korszak hajnalán
A #MOI2025 esemény nemcsak a díjazottaknak jelentett mérföldkövet, hanem mindazoknak is, akik a jövő banki és biztosítási szolgáltatásait szeretnék emberközpontúbbá, gyorsabbá és intelligensebbé tenni. A digitális transzformáció nem veszély, hanem lehetőség – ez volt az esemény üzenete, amit minden résztvevő magával vihetett.
(Forrás: Sajtóközlemény)
(Címlapkép: Depositphotos)