A Lightyear szeptember végétől 18 hazai részvényt kínál a Budapesti Értéktőzsdéről – ezzel a magyar befektetők végre saját piacukhoz is hozzáférhetnek a nemzetközi platformon.
A Lightyear befektetési platform bejelentette, hogy elérhetővé teszi a magyar részvényeket is felületén. Az induló kínálatban a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) fő piacán jegyzett 18 vállalat részvénye szerepel. Többek között az OTP Bank, a MOL, a Richter Gedeon és a Magyar Telekom is felkerült a fintech cég kínálatába. A bejelentés a cég első saját rendezvénye, a Universe 2025 esemény keretében hangzott el.
A döntés egy komoly felhasználói igényt elégít ki: a Lightyear korábbi felmérése szerint a magyar befektetők körében a helyi részvények a legkeresettebb eszközök közé tartoztak. A platformon végzett legutóbbi kutatásból kiderült, hogy több mint 500 megkérdezett magyar felhasználó 90 százaléka szeretne több európai részvényt látni a kínálatban – a hazai részvényeket külön is kiemelve.
A mostani bevezetés egy nagyobb termékbővítés első fázisa. A vállalat további magyar részvények hozzáadását is kilátásba helyezte.
Blue chip részvények a fókuszban
A bevezetett értékpapírok a magyar tőzsde blue chip, azaz közismert, stabil és nagyértékű részvényei közül kerültek ki. Az OTP, a MOL, a Richter és a Magyar Telekom nemcsak a BUX-index fő komponensei, de egyben a hazai befektetők által leggyakrabban tartott papírok is.
Andres Kitter, a Lightyear európai vezetője kiemelte: „A magyar felhasználóink leggyakoribb kérése az volt, hogy tegyük elérhetővé a hazai részvényeket. Most örömmel jelenthetjük be, hogy ezt teljesítettük.” Hozzátette: a Lightyear célja, hogy valóban pán-európai platformmá váljon, és minden piacán igazodjon a helyi igényekhez. Magyarországon ennek jegyében korábban már elérhetővé tették a tartós befektetési számlát (TBSZ), most pedig a részvénykínálatot bővítik.
Tőzsdei nyitás Európa felé
Tóth Tibor, a Budapesti Értéktőzsde vezérigazgatója üdvözölte a fejleményt, és kiemelte: a magyar részvények nemcsak a hazai befektetők számára válnak elérhetőbbé, hanem immár Európa-szerte is. A Lightyear platformja lehetőséget ad arra, hogy a kontinens többi részéről is könnyen hozzáférjenek a BÉT vezető vállalataihoz. Ezzel a magyar piac láthatósága és vonzereje is nőhet a nemzetközi befektetők szemében.
(Forrás: Sajtóközlemény)
(Címlapkép: Depositphotos)