Kávé és fintech: digitalizációval hódít a Starbucks

Merész de ígéretes digitális stratégia megvalósítását tűzte ki célul a kávéipar óriása, a Starbucks. Az amerikai vállalat Délkelet-Ázsiában a vásárlói lojalitást és az ügyfélélményt a nyílt pénzügyek elveinek alkalmazásával igyekszik növelni. Eddig minden jel arra utal, hogy a vakmerő lépés beválik, és megéri fintech és digitális megoldásokra stratégiát építenie.

Nyílt pénzügyek és digitalizáció a Starbucks csodafegyvere

Szokatlan lépésre szánta el magát a Starbucks Délkelet-Ázsiában. A vendéglátás egy speciális szegmensében utazó vállalat nyílt pénzügyi elveken alapuló digitalizációba kezdett. Felismerve, hogy a fogyasztói az élet minden területén a digitális platformok használata felé tolódnak, bevezetett egy mobilalkalmazást és jutalomprogramot. A vállalat célja, hogy egyedi és súrlódásmentes ügyfélélményt nyújtson vásárlóinak.

A mobilalkalmazást felhasználó központú elemekkel látták el. Többek között helyet kapott egy digitális pénztárca is, ami lehetővé teszi a Starbucks vásárlóinak, hogy preferált fizetési módjukat összekapcsolják az alkalmazással. Ennek köszönhetően minden vásárló, aki betéved egy Starbucksba, gyorsan, biztonságosan és kényelmesen fizethet kedvenc termékeiért.

A kényelem további növelése érdekében rengeteg adatot kezdtek el feldolgozni az ügyfelek fogyasztási szokásairól. Az adatok alapján személyre szabott ajánlásokat és promóciókat tudnak küldeni a felhasználóknak. A célzott kommunikációval a vásárlók a Starbucks brand iránti elköteleződését tudják javítani. Ennek eszköze például a pénzügyi jólétet elősegítő  javaslatokat tartalmazó program is.

A bátor, innovatív stratégia kifizetődő

A nyílt pénzügyi elvek mentén történi fejlesztések teszik lehetővé, hogy kényelmes és biztonságos fizetést és személyre szabott ajánlatokat adhasson a Starbucks vendégeinek. A szabályozáson alapuló elvrendszer lényegében a nyílt bankolás kiterjesztése, mivel a pénzügyi intézmények bővebb körére terjed ki, ezáltal a szolgáltatások köre is nagyobb.

A Starbucks azonban itt nem állt meg. Az Infosys Living Labs tech vállalat segítéségével AI, kibővített valóság és virtuális valóság alapú szolgáltatásokat is berakott az alkalmazásba. A fejlesztésektől azt várják, hogy tovább gazdagítsák az ügyfélélményt, hogy minden interakció egyedi és vonzó legyen.

A vállalat stratégiája az ügyfélélmény megreformálását illetően beérni látszik. A  fejlesztéseknek köszönhetően megnövekedett a tranzakciók mennyisége, növekedett az alkalmazás használata és jobb ügyfél-elégedettségi pontszámot értek el. A digitális átalakulással a Starbucks nem csak szolgáltatásait javította, hanem piaci pozícióját is erősítette.

Forrás: Marcel van Oost

Címlapkép: depositphotos