Merész de ígéretes digitális stratégia megvalósítását tűzte ki célul a kávéipar óriása, a Starbucks. Az amerikai vállalat Délkelet-Ázsiában a vásárlói lojalitást és az ügyfélélményt a nyílt pénzügyek elveinek alkalmazásával igyekszik növelni. Eddig minden jel arra utal, hogy a vakmerő lépés beválik, és megéri fintech és digitális megoldásokra stratégiát építenie.
Nyílt pénzügyek és digitalizáció a Starbucks csodafegyvere
Szokatlan lépésre szánta el magát a Starbucks Délkelet-Ázsiában. A vendéglátás egy speciális szegmensében utazó vállalat nyílt pénzügyi elveken alapuló digitalizációba kezdett. Felismerve, hogy a fogyasztói az élet minden területén a digitális platformok használata felé tolódnak, bevezetett egy mobilalkalmazást és jutalomprogramot. A vállalat célja, hogy egyedi és súrlódásmentes ügyfélélményt nyújtson vásárlóinak.
A mobilalkalmazást felhasználó központú elemekkel látták el. Többek között helyet kapott egy digitális pénztárca is, ami lehetővé teszi a Starbucks vásárlóinak, hogy preferált fizetési módjukat összekapcsolják az alkalmazással. Ennek köszönhetően minden vásárló, aki betéved egy Starbucksba, gyorsan, biztonságosan és kényelmesen fizethet kedvenc termékeiért.
A kényelem további növelése érdekében rengeteg adatot kezdtek el feldolgozni az ügyfelek fogyasztási szokásairól. Az adatok alapján személyre szabott ajánlásokat és promóciókat tudnak küldeni a felhasználóknak. A célzott kommunikációval a vásárlók a Starbucks brand iránti elköteleződését tudják javítani. Ennek eszköze például a pénzügyi jólétet elősegítő javaslatokat tartalmazó program is.
A bátor, innovatív stratégia kifizetődő
A nyílt pénzügyi elvek mentén történi fejlesztések teszik lehetővé, hogy kényelmes és biztonságos fizetést és személyre szabott ajánlatokat adhasson a Starbucks vendégeinek. A szabályozáson alapuló elvrendszer lényegében a nyílt bankolás kiterjesztése, mivel a pénzügyi intézmények bővebb körére terjed ki, ezáltal a szolgáltatások köre is nagyobb.
A Starbucks azonban itt nem állt meg. Az Infosys Living Labs tech vállalat segítéségével AI, kibővített valóság és virtuális valóság alapú szolgáltatásokat is berakott az alkalmazásba. A fejlesztésektől azt várják, hogy tovább gazdagítsák az ügyfélélményt, hogy minden interakció egyedi és vonzó legyen.
A vállalat stratégiája az ügyfélélmény megreformálását illetően beérni látszik. A fejlesztéseknek köszönhetően megnövekedett a tranzakciók mennyisége, növekedett az alkalmazás használata és jobb ügyfél-elégedettségi pontszámot értek el. A digitális átalakulással a Starbucks nem csak szolgáltatásait javította, hanem piaci pozícióját is erősítette.
Forrás: Marcel van Oost
Címlapkép: depositphotos