Kártyaadatok helyett token alapú fizetésre tér át a Mastercard

A Mastercard 2030-ra teljesen kivezetné a kártyaadatok megadásának szükségességét az online vásárlások során. Ez egy újabb lépés affelé, hogy az e-kereskedelem mindenki számára biztonságosabb és hozzáférhető legyen.

A bejelentés jól tükrözi az érintésmentes fizetések növekvő fontosságát a személyes fizetési élmények során. Ezzel együtt a kártyatársaság kiemeli, hogy a trendet követve az online vásárlásoknál is lehetőség nyílik hasonló felhasználói élményének megteremtésére.

Kártyaadatok helyett tokenek

A gyakorlatban ez az átállás azt jelenti, hogy a Mastercard a hagyományos kártyaszámokat egy biztonságos tokennel helyettesíti a 2014-ben bevezetett tokenizációs szolgáltatásán keresztül, és fizetéskor a generált tokent használnak a tranzakció lebonyolítására, amely így nem tartalmaz érzékeny adatokat.

Bankokkal, fintech cégekkel, kereskedőkkel és más partnerekkel együttműködve, a Mastercard a zökkenőmentes átállást szeretné biztosítani. A kezdeményezés célja, hogy egyszerűsítse a fizetési folyamatokat és erősítse a csalásokkal szembeni ellenállóképességet.

A fejlesztés zökkenőmentesebbé teszi a Mastercard online fizetési megoldásának, a Click to Pay-nek az integrációs élményét a kereskedők és banki partnerek körében. A biometrikus azonosítás bevezetésével pedig megszünteti a jelszavak szükségességét az online tranzakciók során. Az új megoldással a kereskedők rendszereiben vagy elektronikus pénztárcáiban tárolt kártyaadatok is automatikusan frissülnek a kártyák megújításakor vagy cseréjekor.

Európa vezet az innovációban

“Európában a tokenizáció egyre nagyobb lendületet vesz. A kényelem és a csökkenő csalási arányok önmagukat adják el. Meggyőződésünk, hogy az elképzelésünk a 2030-ig történő megvalósítása a vásárlók, a kiskereskedők és a kártyakibocsátók számára egyaránt előnyös” – nyilatkozta Valerie Nowak, a Mastercard termékfejlesztésért és innovációért felelős ügyvezető alelnöke.

A Mastercard szerint a tokenizáció gyorsan terjed, és a hálózatán keresztül az e-kereskedelmi tranzakciók mintegy 25 százalékát biztosítja világszerte. Európa mindig is élen járt az érintés nélküli fizetés és a modern online banki szolgáltatások bevezetésében, így az európai piacra esett a választás a tokenizáció teljes bevezetésére. A Mastercardnál úgy vélik, hogy a tokenizációra való áttérés ugyanolyan jelentős lesz, mint a chip és PIN vagy az érintésmentes fizetés bevezetése.

(Forrás: FintechFutures, FinanceMagnets)

(Címlapkép: Depositphotos)