Így formálja át a munka világát az Alfa generáció

A Visa kutatása szerint az Alfa generációs (2010-2025 között született) gyermekek munkával kapcsolatos elképzelései radikálisan eltérnek a jelenlegi normáktól.

A 2023. augusztus 16-20. között végzett kutatásban 550 8 és 14 év közötti magyar gyermek vett részt. Az adatokat egy online felmérés segítségével gyűjtötték össze Magyarországon.

A kutatásból kiderült, hogy a Magyarországon megkérdezett gyerekek 79 százaléka inkább saját maga főnökeként, vagy mellékállásban vállalkozóként képzeli el a jövőjét, és mindössze 6 százalékuk szeretne alkalmazottként dolgozni. A kutatás azt is kimutatta, hogy az Alfa generáció kapcsolata a technológiával rendkívül erős: a 8-14 éves magyar gyerekek több mint fele (55%) keresett pénzt az elmúlt évben, és ebből 66 százalék valamilyen technológiai eszköz segítségével tette ezt. Ez a generáció már most is digitális tartalomkészítőktől tanul pénzt keresni, hatásuk a munkaerőpiacra várhatóan még nagyobb mint a megelőző Z generációjé, amikor néhány éven belül dolgozni kezdenek.

„Lesz egy robot, ami helyettem dolgozik!”

Az Alfa generáció számára a technológia központi szerepet játszik a munkával kapcsolatos elképzeléseikben. A Visa kutatása szerint a 14 évesek negyede úgy véli, hogy a mesterséges intelligencia segíteni fogja őket jövőbeli munkájuk során. Emellett egyre jobban érdeklődnek a digitalizáció iránt, és a zöldebb, fenntarthatóbb jövő felé mutató trendekhez is hozzájárulnak azzal, hogy online értékesítésből szerzik jövedelmüket. 

Azt, hogy az Alfa generáció viszonya a munkához és a világhoz mennyire különbözik az előző nemzedékekétől, mi sem bizonyítja jobban mint arra a feladatra adott megoldásaik, hogy találjanak ki olyan innovációkat, amelyek megkönnyíthetik felnőtt életüket:

  • „Lesz egy robotváltozatom, amelyik munkába jár, hogy én közben otthon maradhassak, pihenhessek és szórakozhassak”
  • „Az ujjlenyomatomhoz regisztrált bankkártya”
  • „Egy telefon, ami mindent megcsinál, amire szükségem lehet: ajtót nyit, ajtót zár, bekapcsol, így csak erre lesz szükségem”
  • „Olyan focicipő, ami méri a meccs összes statisztikáját, és önszáradó”

A kutatás eredményei alapján elmondható, hogy az Alfa generáció teljesen átalakítja majd a vállalkozások működését. A technológiai újítások és a környezettudatos gondolkodás pedig központi szerephez jut a jövő gazdaságában. 

(A cikk eredetileg a Computer Trends-re készült)

(Címlapkép: Depositphotos)