Hogyan lett ilyen sikeres a Revolut?

A Revolut nem véletlenül vált az egyik legsikeresebb fintech vállalattá. Fejlesztéseivel és új termékeivel folyamatosan úttörő szerepet tölt be a piacon. Szinte megállás nélkül bővíti szolgáltatásait. Erről beszélgetett Érczfalvi András műsorvezető és Suppan Márton, a Peak alapítója a TrendFM Monitor Délután című műsorában.

Kiemelkedő befektetés a Revolut

A fintech.hu-n korábban megjelent cikkünkben is foglalkoztunk azzal, hogy a Revolut az elmúlt évek egyik legjobban megtérülő befektetése volt. Bár a fintech cég jelenleg nem szerepel a tőzsdén, a részvényesek (akik jellemzően a cég alkalmazottai) a másodlagos részvénypiacon jó eséllyel értékesíthetik részesedésüket.

A Revolut sikerének titka

Annak ellenére, hogy számos fintech cég indult hasonló stratégiával, a Revolut azon kevés vállalatok közé tartozik, amelyek mára is meghatározó piaci szereplők maradtak.

Ennek egyik oka talán az, hogy a brit fintech vállalat nem csak az ügyfélszerzés terén mutatott kiváló teljesítményt, hanem az ügyfelek monetizálásában is kiemelkedő eredményeket ért el. Jól időzítették, hogy mikor kell a fókuszt a gyors ügyfél akvizícióról az ügyfelek monetizálására helyezni. Utóbbit pedig az ügyféligényekre pontosan reflektáló Revolut szuperapp folyamatos fejlesztésével érték el.

Fontos a magyar piac

Magyarország kulcsfontosságú piac a Revolut számára, nemrég jelentették be, hogy már másfélmillió ügyfelük van az országban. Továbbá, népességarányosan csak Írországban és Romániában van több ügyfele a cégnek. A brit fintech várhatóan fióktelepet is nyit Magyarországon, de talán még fontosabb a magyar ügyfelek számára, hogy a cég mostantól magyarországi bankszámlaszámot is biztosít.

Ezzel a fintech lényegében a mindennapi bankolási szolgáltatások terén már ugyanazt nyújtja mint bármelyik hazai bank. Azonban a magyar bankok egyelőre nehez tudják felvenni a lépést a nemzetközi fintech óriással.

A teljes adás az alábbi Spotify linken visszahallgatható.