[ad_1]
2019. 10. 30.
Gabriella Erdei
A digitális szolgáltatások növekedésének elő kell segítenie, hogy a már működő és az újonnan érkező szolgáltatók minél több ember érjenek el, többek között határokon átnyúlóan is – áll az EBA Fintech ütemterve alapján kidolgozott jelentésben. Azonban a jelentés szerint a fenti cél az EU-ban nem valósul meg teljes mértékben, amely oka részben a tagállami szabályozási követelmények jellege és a tagállami felügyeleti szervek eltérő gyakorlata.

A vállalkozások számára komoly problémát jelent a világos útmutatás hiánya arra vonatkozóan, hogy miként lehet adott határon átnyúló tevékenységet olyan alapelvek alá sorolni, mint a szolgáltatásnyújtás szabadsága vagy a letelepedés joga. A második kihívás az uniós jog olyan területein merül fel, mint például a fogyasztóvédelem, az üzleti magatartás és a pénzmosás elleni szabályok, amelyek nincsenek teljesen harmonizálva, vagy amelyekre a szabályozás még nem terjed ki – írja a finextra.
Az EBA ezért felszólítja az Európai Bizottságot a szabályok további harmonizálására és a határokon átnyúló szolgáltatások azonosításának megkönnyítésére, figyelembe véve a pénzügyi szektorban zajló digitalizációs trendeket.
[ad_2]
Source link